Årskrönika 2012

Årets:

Grannar – Fortfarande inte mina…  Bor under Fru Stampe Von Klampfot nämligen. Hon gillar att flytta möbler. På kvällar och nätter. (Samma som 2011 tyvärr)

Resa – Kryssning med bästaste Ohana-systern! Jävlar vilken resa! Och vad kul vi hade!

Stödkragar – Ohana-syster, en kollega, lillebror och en hel del av mina bloggläsare (ni är fan världsbäst!)

Insikt – Andra tror på mig. Också. Inte bara jag som tror att jag klarar en massa saker, andra gör det också 🙂

Besvikelse – Äh, inget direkt jag kommer att tänka på, mer än att jag då och då blir besviken på hur illa vuxna människor kan bete sig mot andra vuxna människor.

Upptäckt – Jag behöver inte sitta och vänta på att displayen på smart-telefonen ska slockna och låsa sig själv, jag hittade ”snabb-knappen”…. Avd. Bättre sent än aldrig haha!

Avslappning – Ligga sked med odjuret i soffan och lyssna på musik som av somliga kanske räknas som ”ohörbart skränande och en jävla massa gitarrer” men åååh vad jag gillar hård hårdrock!

Mest lästa inlägg – Är från två år tillbaka. Känns lite sådär, jag tycker jag är skitbra på att skriva tänkvärda saker! 😆

Mest frekventa fråga”Har du tid (att hjälpa mig)?”

Fundering – Om alla andra skulle sluta vara tanklösa hela tiden, skulle jag känna mig lite ensam då tro?

Fegis – Såna finns det en outtömlig källa av. Själv har jag tuffat till mig lite på kärleksfronten. Lite.

Pinsammaste – Om vi då skiter i ”Järnrörs-nollorna” och istället fokuserar på det mer personliga planet så har jag nog inte gjort nåt pinsamt alls under året (även om min Ohana-syster kanske skulle säga att det var pinsamt när jag ilsket muttrade att man ”för fan inte kan stanna mitt i entrén och stoppa upp alla”, när det visade sig vara den där döläckra sångaren i Sabaton som var den som stoppade upp folk… kanske…)

Bloggkommentar ”Asså… hon är ju för hemsk kvinnan. Och det där med att hon är läkare? Hade det inte varit bättre med en småbarnsmamma?? Eller är det så att hennes bedömning är mer trovärdig eftersom hon är läkare? Blääääääääääääääääääääääää.” Jagvilljagkan… på inlägget Möjligheter

Bild – 

wpf0345

18 Juli 2012

Förlust – Min biiiiiiiiiiiiil!! 😥 Min allra första, egna bil, min lilla val, min rejserkorean, min älskade fina bil gick inte igenom besiktningen och fick, trots mycket mycket motvilja från min sida, säljas till en skrotnisse (som visserligen skulle fixa till bilen och sälja vidare men ändå…)

Längsta – Tja nån av nätterna i somras när jag inte kunde somna utan bara låg och grubblade över hur jag skulle lösa ett akut och mycket stort problem.

Härligaste – Alla kramar från odjuret, han blir alldeles förskräckligt överlycklig när jag kommer hem.

Äckligaste – Ofilade sommarfötter. Alltid. (Jepp. Samma som förra året)

Nya beroende – Ruzzle. Jodå. Där satt den. Men hellre spel av den sorten än något annat tycker jag

Saknade – Saknar mina favoriter titt som tätt under året. Katta och morfar och mormor,  bilen, en och annan hund och så.

Mest senila – När man tror man glömt låsa ytterdörren och alltså får göra en turistsväng i rondell nummer tre på väg mot jobbet, bara för att komma hem och upptäcka att dörrjävlen faktiskt visst är låst. Som man ju egentligen redan visste men … ja… ändå liksom…

Skrattframkallande – Odjuret. Eller nån av mina kollegor. Ibland skrattar jag så jag gråter… åt mig själv.

Jepp. Lite av mitt 2012. Vad säger ni? Hur har året varit? För er alltså menar jag 🙂

Kommentarer till: "Årskrönika 2012" (6)

  1. Nemos matte sa:

    Dina årskrönikor är alltid lika underhållande att läsa! 🙂

    Mitt 2012 har varit så bra att jag blir lite orolig – jag menar, 2013 kan nästan bara bli sämre, liksom… 😉

    Gott nytt år! 😀

  2. Haha jag såg allt det här, men kunde inte kommentera just då…

    Tack för utmärkelsen 😀

    Kram

  3. Jag har allt följt dig fast utan kommentarer. 🙂
    Kram på dig. 🙂

Kommentera

