Mysarsöndag

Söndagslunkar…

Eller ja, jag har gjort sjukt mycket grejer idag. Sydde mig ett par pyjamasbyxor eftersom mina andra gått sönder. Jepp. Vet inte hur jag lyckas riktig, men två par pyjamasbrallor, båda trasiga…

Hade en bit prickigt tyg som passade utmärkt! När jag klippt ut två delar upptäckte jag att –

Det var allt jag hade!

Eh…? Göra nu då? Sy ihop med ett annat tyg i liknande kvalitet så klart.

wpf0749

När jag skulle sy ihop benen märkte jag att det prickiga tyget var något tunnare än det andra men alltså… Shit the same, det är mjukt..!

Blir premiär för de inatt haha!

Svängde ihop några matlådor också. Kan ju vara bra att ha menar jag. Sen har det bara varit mys, mys, mys med voffe i soffan och mobilspel och lunk.

Vad har ni gjort idag?

Kommentarer till: "Mysarsöndag" (2)

  1. Nemos matte sa:

    Det är till att vara händig och kreativ! *imponerad* Själv har jag inte varit i närheten av en symaskin sedan syslöjden i skolan…

    (Ang. ditt förra inlägg – jag har också kollat upp mig själv på Hitta.se och där står det i klartext ”Fyller 40 år 8 juli”. Jag menar… jag visste ju om det, men fick ändå skrämselhicka..! 😆 Herregud, hur gick det här till – jag som skulle vara evigt ung??)

    • Jag skyller på Project Runway (plus att jag hatar att shoppa kläder) att jag börjat sy mer. Det är riktigt skoj! 😀

      Vi är evigt unga! De där siffrorna är bara ljug 😉

Kommentera

