Sökord

Veckan börjar bra när man får se att en del hittat hit genom att söka på såna här grejer –

  • giganto hundar – Inte bara en som sökt på det där. Gigantohundar… mmm… fast jag ser ju fortfarande mitt älskade åbäke som pyttig valp haha!
  • robotpiller – Samma sak här. Trodde jag var ensam om att kalla de för robotpiller men nähä, jag är alltså i (troligtvis) gott sällskap!
  • kloka ord om saknad – Och så hamnade de här! Det är ju så jag blir alldeles rörd!
  • hur många virus finns det – Ja du… för många för att det ska vara säkert att gå utanför dörren under i princip alla årstider…

Min gigantohund!

Eller ja, ”den lilla mastiffen med det stora hjärtat” kanske 😉

Han har många smeknamn den där charmknutten; Darling, Herr Åbäke, Hopplöse Hansson, Skruttplutt, Lixepixe Bus, Knashas, Gullrumpa… och så ungefär en miljard olika namn till. Tja, kärt barn har många namn sägs det ju.

Själv har jag bara ett numer men jag känner mig faktiskt himla omtyckt ändå. Eller ja, ibland får jag heta lite allt möjligt av mina kollegor men det är ingenting konstant återkommande. Ibland kallar de mig ”boss”… lite på skoj så där bara 🙂

Har ni några smeknamn?

Kommentarer till: "Sökord" (4)

  1. Jag har nog inget smeknamn. Möjligen öknamn då haha
    Men Seila har många smeknamn. Mitt lilla hjärta!
    Mumma kallade jag ju för Mumsipumsi dockabäbis! Det skrattade en vän åt. Ett ganska rått skratt 😉 Men det bjöd jag på!

    Boss?! Är väl bra!
    Kram

    • Haha! Hellre ökänd än okänd sägs det 😉 😛

      Visst är det märkligt att de också lyssnar till alla olika namn? Lix får ibland heta ”Puttepluttefnuttgull”… han kommer springande då… märkligt!
      Mumsipumsi dockabäbis! Gulligt ju! Men såna är vi, kallar våra odjur till de mest fantasifulla saker haha!

      Boss ja, känns lite som speglar hur de ser på mig hähä! 👿

      Kraaaaaaaaaam! (Skulle skriva <– det där och skrev "Maaaaaaaaaat!" istället… hmm… jag är ju inte ens hungrig!)

  2. Nemos matte sa:

    lnte ett smeknamn så långt ögat når, tyvärr! Inte ens ett litet öknamn. 😦

    Nemo får bl a heta pussgurka, flirtkula Nemo-problemo, knaslök eller bara ”mannen”. Det sistnämnda eftersom han växte ifrån ”unge man!”, som jag brukade säga när han inte uppförde sig som han skulle när han var valp…det användes alltså ganska ofta. 😆

    • Jag ska hitta på ett åt dig tror jag, måste klura lite först bara haha!

      ”Unge man”, jodå, här också trots unge herrn snart fyller 6. ”Herrn” brukar höras också. Knaslök var ju skitkul!

Kommentera

