En dagens

Dagens felsägning
(som inträffar när man tycker det är en dum idé att kollegan bär tunga saker upp och ner för trappor eftersom han är skadad och han frågar varför)

”Näe meeen alltså, jag tänkte på din rumpa…”

Nej. Man säger inte rumpa. När man menar rygg. Inte. Rumpa. En rygg är en helt annan sak.

Och framför allt säger man inte så till en blyg tjugoåring. Även om det är en kollega.

Det märkligaste med det var att en annan kollega (som kan förvandla vilken situation som helst till nåt snuskigt) inte sa ett pip om det hela. De nada. Ingenting. Han bara stirrade på mig och tjugoåringen.

Jo. Så är det. Min mun är snabbare än min skalle just nu. Borde nog skaffa silvertejp så jag inte säger nåt riktigt dumt i slutet av veckan haha!

Ni får en dagens bild också, köpte ett doftljus till sovrummet. Som byter färg! Hur snyggt som helst! Kolla!
(Fråga mig inte hur det går till bara, jag tycker det känns lite spejsigt faktiskt).

ljus

Kommentarer till: "En dagens" (6)

  1. Nemos matte sa:

    Ha ha ha! 😆 Låter som ett typiskt fall av freudiansk felsägning… 😉

  2. ullebengtsson sa:

    Men du säger väl vad du tänker;-)

  3. Hahahahaha Blyg tjugoåring… jag kan se hans min framför mig 😀
    Nej, sånt säger man ju inte till blyga tjugoåringar. Fast gud vet hur många män/gubbar som kommenterat sånt om mig under mitt liv?! Dom har tyckt att det varigt helt naturligt. Men jag kanske aldrig varit så blyg att det gjort något? Käftat tillbaka istället 🙂

    • Han tappade målföret en aning haha!
      Precis! Hur många gånger har man inte hört såna saker från män som bara vill säga nåt snällt?

Kommentera

