Bara en liten grej

När jag var i affären stod jag vid böckerna och försökte välja nåt för soffhänget när jag fick syn på boken om Freddie Mercury.

Tanken for genom skallen ”Åh! Den DÄR ska jag köpa till Katta! Den skulle hon gilla!”

Sekunderna tickar förbi.

Sen minns jag.

Att hon ju är borta.

Ögonen tårades och jag tänkte att jag ju inte kan stå i affären och gråta. Bokhörnan ligger undanskymt nu under ombyggnationen av Coop… så jo, det gick alldeles utmärkt.

En liten grej bara. Ett bokomslag. Freddie Mercury med ena armen höjd i en segergest. Ett knytnävsslag i magen och tårar som pressar sig ut…

Älskade vännen, jag saknar dig så inihelvete!

Kommentarer till: "Bara en liten grej" (1)

  1. ullebengtsson sa:

    Kram! Precis så är det.

Kommentera

