Sicken miss

Eller ja, det blev ju en fullträff kan man säga, eftersom jag lyckades gå rakt in i dörren men ändå. En liten miss var det väl att inte trycka ner låsmojängen på porten innan jag försökte ta mig ut. BONK! Jo tjena och godmorgon liksom.

Lite röd på näsan och i pannan bara haha! Tur att inte snygga grannen såg mig (jodå, jag har en sån numer). Eller ja, snygg och snygg, mer DAMN! Hunk! Dräääggel!

Och miss ja… Igår kväll… alltså allvarligt? Varför? Vaaaaarför börjar jag med såna där prylar när jag egentligen ska göra viktigare saker (som att äta nåt som ska liknas vid kvällsmat)?

Installera de där boxarna jag fick från Telia. Switch och digitalbox till tvn, utöver den router jag redan har.

Joråsatte… gick ju skitbra att mecka ihop det där. Ligga på rygg på hallgolvet och försöka pressa skallen i nittio graders vinkel för att se varihelvete honan gömt sig så jag kunde sätta in nya nätverkskabeln med ena handen, den andra handen behövde jag för att lysa med ficklampan för att kunna se nånting alls. Joråsatte… Gick ju fint det där. Och alltså, min mamma säger att det inte hjälper att bli arg. JO! Lite arg, då hjälper. Ett frustrerat minivrål så hoppade hanen in i honan av ren förskräckelse tror jag hähä!
(Undra om det funkar på hunkiga grann… hrrmm… jo…)

Sådärja! Stolt som attans klappar jag mig själv på axeln och tycker jag är skitduktig som kopplat alla sladdar rätt… Tills jag insåg att kabeljävlen är så kort att hela paketet med boxar hamnar mitt i dörröppningen till sovrummet. Och även om det inte direkt är nån trafik in och ut ur sovrummet så är det kanske inte helt optimalt att ha digitalboxar och switchar och sånt precis DÄR.

Nä.

Göra dårå?

1. Köp nätverkskabel. En låååång jävla kabel. Alltså riiiiktigt lång.

2. Försöka bygga nåt som liknar en stege eller kanske en vanlig liten hylla för att ha alla pryttlar, inklusive Nintendot, på samma ställe.

3. Hitta en lösning på problemet med att jag har för mycket grejer precis där jag tänkt att de där digitalgrunkorna.

4. Förtränga det faktum att jag än en gång måste ligga på rygg med skallen in nittio graders vinkel med ficklampshelvete för att sen vråla i frustration när jag inte får i nätverkskabeln i uttaget (honan sitter nämligen ”löst” inuti den lilla vita jävla boxen som de limmat fast på vägghelvetet med superjävlalim!).

Jo. Så äre.

Vad gör ni då?

Kommentera

