Snortät

Eller ja, egentligen är jag inte så tät i näsan men det känns ungefär som jag har gjort en ”Lisabet” och petat upp en ärta i näsan (eller var det Madicken tro?) Jaja, shit the same. Tar jag nässpray så far det rakt igenom så att säga. Undra om jag måste dammsuga igen haha!

Vet inte om det beror på att jag har så sjukt mycket på jobbet nu men jag har konstant huvudvärk, är så trött att (på riktigt) ögonen går i kors och hostar fortfarande. Och med överrörlig nacke i kombination med det där så får jag ju självklart smärtattacker i pannan/skalpen så fort jag hostar.

Kan säga så här – Jag hostar vääääldans försiktigt haha!

Förut höll jag i skallen när jag hostade men folk tittade så konstigt på mig att jag slutade med det. Herregud, folk kan ju tro jag är HELT galen! 😉

Det värsta med näsdebaclet är att det luktar konstigt, typ var/blod. Värry otrevligt. ”Du har näsan för nära munnen” sa en kollega. Jo man tackar!

Det bästa… eller ja, det som inte är dåligt med näsdebaclet är att jag åtminstone inte ser ut som Rudolf. Ni vet han med den röda mulen.

Hur länge kan man vara förkyld egentligen? Eller rättare sagt, när fan ska jag bli frisk?! Ont i ansiktet, hostar, nyser, ont i öronen, trött som satan och har huvudvärk. Borde finnas nån reklamationsavdelning för förkylningar tycker jag. Finns det någon instans man kan vända sig till?

Nä. Det vet jag ju att det inte finns men jag är så satans trött på att inte få vara frisk.

Att jag har det stressigt på jobbet gör ju sitt till. Fast jag försöker göra så lite som möjligt eftersom jag är så trött och är rädd att göra fel då.

Tror jag behöver semester. Typ skiiiitlång semester! För en vecka sen… zzzzz…..

Kommentera

