Sovsamuraj

Sömn är ju bra. Man blir snygg av sömn sägs det. Dessutom blir man smal. Om man inte sover för mycket för då blir man tjock.

Jag älskar att sova, problemet är att jag gör det för sällan. Eller för lite kanske.

Inatt drömde jag dessutom skitmärkligt.

Jag var på en UFC-gala (jag haaaaatar UF), det var en pytteliten arena, liten ring och stolarna var helt fantastiskt stora och mjuka, röda och blåa. Eftersom jag då inte klarar av att se sport som går ut på att man slår varandra sönder och samman så flyttade jag mig av nån anledning till utrymmet bakom det glammiga och bekväma. Satt där och pysslade med mobilen (vad fasen skrev jag? Och till vem?) Samtidigt verkar ringen kommit närmare så de båda UF-killarna står väldigt nära, en domare står bredvid de. Den ena killen slår gång på gång den andre i ögat. Dock väldigt löst. Alltså, väldigt väldigt löst. Och för varje slag säger killen som blir slagen ”Aj. Aj. Aj.” Jag blir obekväm med att de är så nära och jag tittar intensivt ner i min mobil men kan ändå inte låta bli att snegla dit (WTF?!)

Sen bestämmer sig min granne för att jag ska gå upp. Då är klockan 06.46. Då flyttar man fan inte möbler! Eller borrar upp hyllor! Jag hatar min granne. Försöker somna om. Är pinknödig. Sen täpper näsan igen fullständigt. Försöker ignorera. Hunden kommer in. Fnyser mig i ansiktet. Lägger sig nedanför sängen. Suckar djupt. Jag är ännu mer pinknödig. Kan bara andas genom munnen. Ger upp.

Å andra sidan fick jag mycket gjort på dagen.

Och tog en tupplur mitt på dagen.

Nån som tror jag kan somna ikväll?

Jupp. Det tror jag med.

Gonatt!

(UFC = Ultimate Fighting Championship. UF = Ultimate fighting. Det går helt enkelt ut på att, som jag skrev, slå varandra sönder och samman. Räknas visst som sport enligt somliga)

Kommentarer till: "Sovsamuraj" (8)

  1. Häftigt, eller nåt. 😉
    Du ska veta att jag läser din blogg, fast jag är äckligt dålig på att kommentera. :-p
    Kram!

    • Haha! Ja, mina drömmar är rätt skumma 😀
      En liten kommentar då och då är bättre än ingen 😉
      Håller tummarna för att det går smidigt nu med din rehabilitering! Tycker du fått stå ut onödigt mycket trassel!
      Kram!

  2. Men alltså… va???

    För ett bra tag sen drömde ju jag att jag blev jagad av zombies i ett amerikansk varuhus. Apropå knasiga och opåkallade drömmar… *fniss*

    • Jag menar det… va?? 😆
      Har vild fantasi även när jag sover haha!
      Jagad av zombies haha! Hoppas du kom undan. Såna drömmar har jag lärt mig att man ska stanna upp och fråga varför de följer efter en. De kanske har nåt klokt att säga? 😛

      • Ja… jag sköt friskt med ett hagelgevär. Är en jävel på att skjuta med ett sånt if I say so myself! Men kulorna slutade komma. Men de var inte slut, nejdå, de var OSYNLIGA. Det var där jag vaknade, lätt förvirrad 😉

      • Haha! Underbart! Fast lite klurigt med osynliga kulor… Förstår förvirringen! 😆

  3. Jag har ofta riktigt knäppa drömmar och tänker att det är bäst att jag håller dem för mig själv, annars kanske det kommer gubbar i vita rockar och hämtar mig… :-O

Kommentera

