Sötsurt

Typ.

Jag har så inihelvete ont att jag knappt orkar nånting. Tog en Citodon till natten igår för att kunna somna, en i morse för att kunna jobba och nu en för att över huvud taget kunna sitta upp. Perkele! 👿

Gick hem tidigare idag. Skönt. Men oskönt. Var tvungen att handla. Glömde att det är sportlovsvecka så folk handlar ju på helt absurda tider (dvs halv fyra när jag dök in och det normalt brukar vara typ tomt!)

Först Apoteket och köpa bästa nattcremen, mer vitaminer och järn. Hela kalaset gick på 54o spänn!

En tur in på Kicks för att köpa serum, skumbad och så blev det visst en ansiktsmask också. 200 kronor.

Sen in på Willys dårå. Och 1100 pengar.

Men en grej. Jag blir glad av att handla. Eller ja, jag blir glad av det här –

wpf_193319

Det kanske ser tomt ut men för mig är det välfyllt. Ett sånt kylskåp gör mig glad. Är man uppvuxen med det där att man kanske inte har råd att äta nåt annat än havregrynsgröt så… tja… (farsan hade en förmåga att köpa dricka för pengarna istället för mat men alltså, är man alkis så har man liiite annorlunda prioriteringar…) då är ett sånt här kylskåp välfyllt.

Dessutom fick jag sms om att min Glossybox är på väg! Tjooohooo! Jodå, trots smärtan (allvarligt?! En jävla 8! I två dagar i sträck! Vad fan då!?)

En annan bra grej är att det är onsdag i morgon… en dag närmare fredag! 😀

Kommentarer till: "Sötsurt" (10)

  1. Vilken nattcreme använder du? Undrar jag som alltid gillar tips!
    Jag älskar att ha ett välfyllt kylskåp. Och gärna en lagom fylld frys. Kalas att slippa fundera på vad tusan man ska äta 🙂 Bara att plocka fram något!

    • Apotekets Eucerin Hyaluron –> http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=244573
      På vintern använder jag den på dagen också, särskilt om det är kallt, eftersom den är lite fetare än dagcremen 🙂
      Jag brukar laga mat på helgerna, två tre maträtter och sen har jag matlådor för ett par veckor, värry smidigt 🙂

      • Var ju ett hyfsat pris. Jag börjar få slut på mina cremer. Och blir galen när jag ser hur dyra dom är. Aldrig aldrig aldrig mer ska jag köpa så jävla dyr kräm. Så jag har sneglat på den här serien på Apoteket. Hoppas den passar min hud också!
        Du är ju så duktig som lagar matlådor! Det vill jag också göra men har sällan ork eller lust. Bra jobbat vännen!
        Kram

      • Ja jag tycker det är överkomligt 🙂
        Tidigare köpte jag bara Estée Lauder men de kostar ju tre gånger så mycket och hjälper lika bra som den från Apoteket så 🙂
        Har lite med ekonomi att göra också, och lathet haha! Orka stå och laga mat varje dag liksom… Äter bara mackor eller gröt till ”middag”, lagad mat till lunch.
        Tack så mycket!
        Kraaaaaaaam!

  2. När min kyl ser ut så där så får jag ett akut behov av att storhandla. Efter en storhandling får jag verkligen användning för mina tetris-kunskaper för då är det inte många luckor i kylen. En del singelvänner som sett vårt kylskåp i sitt lite mer övergödda tillstånd har uttryck viss förvåning (läs: smärre chock), men det går verkligen åt mycket mer när man är två och har en vuxen karl i hushållet.

    • Haha! Det där är ju fullt 😛 Min frys är knökfull också men den är inte lika skoj att fota, bara tre fulla lådor 🙂
      Ja, det går ju åt lite mer när man är två också.

  3. Jag kanske ska tillägga att jag är uppvuxen i ett hem där det lagades mat för måånga människor (har flera syskon, plus att min mamma i perioder hade upp till 7 dagbarn). Så i jämförelse med hennes kyl och frys så bleknar min…

  4. Använder du dagcremen också? Jag hade ju siktat in mig på den men nu ser jag att den innehåller solskyddsfaktor. Jag brukar få problem med SPF. Det brukar klia. Så nu är jag villrådig. Min Clarins kräm är snart helt slut 😦 Och den är sjukt dyr!

    • Nu när det är kallt är det bara nattcremen som gäller. Men på sommaren kör jag dagcremen.
      Testa Nuxe-cremen, den är jättebra också. Lite dyrare, men jag blev så len och mjuk av den. 🙂 Fick ett testkit från en säljare men gick tillbaka till min vanliga sen 🙂

Kommentera

