Jobbåjobbåjobb

Jepp… så är det. Känner mig lite som Askungen nu.

Bara jobb och jobb och jobb.

Orkar ingenting känns det som.

Förutom att le fånigt ibland åt det ena och andra. Skratta högt åt komiker, kollegor och hunden.

Drömma konstiga drömmar. Vakna minst en gång varje natt utan orsak (eller ja, det kallas stress va?)

Mysa i soffan med odjuret och läsa böcker.

Tupplura då och då.

Jag har det egentligen rätt bra, om man då bortser från min ökade arbetsbörda. Och att jag fortfarande har problem med halsen och hostan dårå…

Men alltså, ska man se det hela positivt så är det faktiskt så här –

  • Det är helg
  • Jag är nästan helt ledig
  • Mitt fiber-bredband gör att jag kan streama stand-up-comedy-shower eftersom det är skit på tv
  • Jag hittade en helt oöppnad chokladkaka i skafferiet. Vit choklad. Lycka!
  • Dessutom har jag nu bara tolv dagar kvar till mitt läkarbesök! Det innebär ju att hostan kommer försvinna om elva dagar. Smärtan i tummen likaså. Brukar ju bli så. Blir alltid frisk så fort jag ska till doktorn. Bra deal tycker jag. 😆
Kommentera

