Vad fan hände!?

Tittade på den brittiska serien Coppers igår och slogs av tanken att brittiskt ”folk” är precis lika ryggradslösa och bortskämda som svenskt ”folk”.

Var kommer den här slappa ”nån annan fixar”-attityden ifrån?

Har folk ingen jävla heder i kroppen längre?

”Jag har inga pengar kvar på mitt kort kan du koppla mig till taxi?”

”Hen skrev på Facebook att jag var dum, kan du skicka hem en polis dit att säga åt hen?”

”Kan du tala om för de i butiken att jag faktiskt är gammal nog att köpa cigg? Jag har glömt mitt legg hemma”

Alltså allvarligt!? Såna samtal går även till svenska SOS Alarm och jag undrar över hur puckade folk är egentligen.

Den tiden de tar upp, genom att fråga om vägbeskrivningar, be om skjuts, fråga om man kan få herpes av kramar osv osv, den tiden stjäls från strokepatienter, olycksoffer och barn som råkat dricka klorin. Bland annat.

Varför tänker inte folk längre? Vad är det som hänt som gör att hjärnan används i mindre utsträckning? För det måste ju vara så. Att hjärnan blivit förslöad och folk helt enkelt är för jävla lata att tänka ett steg till.

Har ni problem med att veta när ni ska ringa 112?

Gå in på den här sidan och kolla. 

Men jag kan säga så här (skriv gärna ut och lägg på nåt viktigt ställe ifall du är glömsk)

Behöver du taxi? Ring en taxi.

Har du inte numret till en taxi? Ring 118 800

Har du inga pengar och behöver ta dig hem? Ring en vän eller gå.

Har du inga pengar på kontaktkortet och behöver ringa? Fråga någon i närheten.

Och skulle det te sig så illa att det blir en jordbävning, större stormar eller trafikolyckor, influensaepidemier eller du behöver få eller lämna information vid olyckor och kriser i samhället, då ska du ringa

113 13

Inget annat nummer.

113 13

Kom ihåg det nu.

113 13

Kommentarer till: "Vad fan hände!?" (3)

  1. Nemos matte sa:

    Heder i kroppen verkar vara lika ute som sunt förnuft… Ibland undar man verkligen vad det är för fel på folk.

    Bra inlägg! 🙂

    • Exakt! Sunt förnuft är otrendigt, lika otrendigt som att tänka ett steg till…

      Tack så jättemycket för de orden! De värmer!

  2. […] delade inlägg – ”Vad fan hände!?”  delades 88 gånger på Facebook och 9 gånger på […]

Kommentera

