Vårtecken

Dagens äckligaste?

Tycker dock att lappen, även om den är skriven lite konstigt, är himla fin med sin blå färg och käcka stjärnor… Och jag kan inte låta bli att undra hur man liksom gick tillväga när lappen sattes dit? Gick personen hem först, skrev en lapp och gick tillbaka? Eller var lappen redan färdig och låg i fickan, redo till attack? Eller var det en sån där människa som alltid går omkring med stjärnbestrött papper, klister, små pinnar och blå penna i fickan? Mystiskt…

bajs

 

Eftersom jag är hundägare själv får jag ofta svarta blickar när min fyrbente gör sina behov men jag är ju inte den som är den och när frågan kommer (9 gånger av 10 från den som blänger surt på mig)

”Ska du inte plocka upp det där?”

”Jag tänkte vänta tills han har bajsat klart om det är okej?”

Touché! De brukar gå då. Vissa står dock kvar och glor. Något som är enormt stressande för min hund. Han gillar nämligen inte när folk står och råblänger på honom, han uppfattar det som hotfullt (precis som de allra flesta hundar gör när de blir stirrade på).

En gubbe tog det steget längre. Han följde efter oss tills han såg att jag slängde påsen i papperskorgen. Vissa hundägare har ju fått för sig att de är duktiga för att de plockar upp skiten och sen slänger påsen… på marken! Doh!!

Kommentarer till: "Vårtecken" (4)

  1. ullebengtsson sa:

    En stor eloge till upplockandet. Tycker lappen var lite gullig 😉 Jag som är ägare till en utekatt vill trycka på att ALDRIG släppa ut en okastrerad katt!!!

    • Jag tycker det är asäckligt med allt hundbajs när våren kommer. Det hör liksom till hundägandet att plocka upp. Men jo, jag tycker det var ett riktigt gediget och fint lappjobb! 🙂
      Plus ett på okastrerade katter! 🙂

  2. Trasdockan sa:

    Yikes vilken stor hög!! (är det första jag kommer att tänka på)

Kommentera

