Det växer!

Eller ja, inte än, men snart!

Tänkte köpa såna där fina miniväxthus men alltså… 210 spänn! Iiih!

Nä, bra kvinna reder sig själv –

wpf_183822

Fördel med att köpa Haribo Mix i plastlåda 🙂 Visste väl att det var bra till nåt!

Sen har jag en till plastlåda, med blåklint i. Krassen är slingerkrasse, en gammal favorit eftersom den är så lätt att ha att göra med.

Det ska bli jättespännande att se färgexplosionen sen!

Blåklinten är både lila och rosa och vit och blå, dahlian är orange, röd och gul, krassen likaså.

Har inte bara lekt trädgårdsmästare idag, jag har lekt städare, kock, hundrastare och butler (åt mig själv, jag är en fett bra chef!)

Belönade mig själv med en tidning, några rundor Angry Birds, kaffepauser och en påse Polly.

Vad har ni pysslat med?

Kommentarer till: "Det växer!" (2)

  1. Jag har fått hjälp av assistenten att ge mina underbara orkidéer lite kärlek så de blommar fint. 🙂
    Har också plastlådor överallt med små plantor. Allt från krollilja till tomat och olika kryddor.
    Visst är det underbart att se hur det växer och veta hur vackert det kommer bli sedan!
    Ha en fin dag i solen. Kram!

    • Härligt! Mina orkidéer verkar fortfarande vintervila för de är bara gröna blad än så länge.
      Jag är lite otålig och tittar i lådorna titt som tätt även om jag inser att det tar lite tid haha!
      Ha det underbart!

Kommentera

