Dagens fråga

Vad gör jag nu då?!

När det ser ut så här i lådan med blåklintsfrön?

wpf_130424

Hur får jag de att överleva?

En liten dahlia har visat sig också förresten 🙂

Ska jag ta bort plasten eller bara lyfta på den så den inte ligger mot bladen?

Kommentarer till: "Dagens fråga" (6)

  1. Nemos matte sa:

    Jag hade nog lyft upp plasten lite så att de små kan räta på ryggen, men låtit den vara kvar tills de är lite större. Men å andra sidan är jag ökänd för mina bruna fingrar, så du kanske inte ska gå efter mina råd… 😉

  2. Ta bort locket först. När småplantorna har ett bladpar över groddbladen, sätt var planta i egen kruka, plantera ut när risken för frost är över. Du hade kunnat så direkt på växtplatsen.
    Lycka till!

  3. Plantera gärna ner de där små så de inte blir gängliga. 🙂

    • De har blivit större nu, de växer så det knakar! Men inte ska de väl planteras ute?
      Tur att jag har jord och krukor så det räcker och blir över haha!

Kommentera

