”Laga med tejp!”

Något som sägs väldigt ofta i vår familj det där.

När jag var liten hade jag glasögon, såna där som vilken hipster som helst idag skulle bli grön av avund över. Jag hade också en fenomenal förmåga att på ett eller annat vis ha sönder de.

Tejp och tvåkomponentslim gick åt i rasande fart hos oss. Eller ja, hos mormor och morfar eftersom det var morfar som var ingenjören 😉

Hur som helst kom jag att tänka på min lillebror nyss. Han var lite av en tejpgalning som yngre. ALLT kunde lagas med tejp!

Fråga mig inte hur det gick till för det har jag ingen aning om men mina solbrillor gick sönder.

Letade efter superlim men nähä, såna resurser hade vi inte.

En kollega hade dock tejp. Svart tejp. Och fixade brillorna åt mig. Är han bra eller? 😀

brills

En sista grej bara – Om det inte ens går att laga med silvertejp, DÅ är det trasigt. Så nu vet ni det 😉

Kommentera

