Nu räcker det

Jag har jobbat för mycket. För länge. Med för många saker. Samtidigt.

”Jag är slut som artist” brukar man ju lite skämtsamt säga när man är så där trött att man stupar. Jag orkar inte ens säga det, för jag har varit så här trött så länge.

Men kroppen protesterar. Jag får mer ont och hjärnan funkar lika bra som hos en onykter fjortis.

Så jag sa stopp.

Till chefer och kollegor.

Det räcker nu. Inga fler extrauppgifter utan extra betalt. Inget mer ”vara snäll och duktig” för att spara pengar åt företaget. Det ingår inte i mina arbetsuppgifter. Inte då. Inte nu.

Allt det. Utan att känna dåligt samvete. Utan att skämmas. Och utan att försvara mig.

Vaddå ”duktig flicka”? Duktig flicka kan dra åt helvete, hon äter nämligen upp min energi. Så hon fick kicken.

Nu är jag själv. Bara jag. Och fy fan vad jag trivs!

När jag fyllt på energidepåerna tillräckligt är det nog lagom till syrran kommer hit och umgås intensivt i fyra dagar!

Jag börjar med energipåfyllningen ikväll. Med en stor whisky. Den ska jag njuta av hela kvällen. Sen ska jag sova tills jag vaknar imorgon bitti.

Ha en underbar fredag!

Kommentarer till: "Nu räcker det" (2)

  1. Nemos matte sa:

    Heja! Heja! 😀
    *ställer mig upp och applåderar*

    Ha en riktigt underbar helg, det har du förtjänat!

Kommentera

