Uselt

Mmm, det var ju verkligen jättebra det där nagellacket. Verkligen. Jättebra. (Relaterar till Hoppsan!-inlägget)

wpf_172906

*Liljeholmens!*

Men självklart! Den heter ju ”Second Nail”. Alltså en nagel till att bryta! Självklart! Så är det ju…

Fuck.

Nånting som också är ganska uselt är vad jag upptäckte efter en liten shoppingtur på Kicks. Alltså, missförstå inte, jag älskar Kicks och är guld-medlem där men alltså… näe, det där var uselt.

Följande hände –

Jag hade hört om en nagellacksborttagning där man bara stoppar ner nageln i en burk och så vips! Klart! Visste att en kompis rekommenderat Depends ”burk” så jag drog in på Kicks för att köpa.

Kommer fram till hyllan med nagellacksborttagning och hittar två sorters burkar. Depends och Kicks eget märke. Försöker kolla vad de kostar men hittar inga prislappar någonstans alls.

Tar med båda burkarna till kassan och frågar vad de kostar.

De kostar lika mycket men Kicks personal säger att deras märke är lika bra som Depend. Må så vara men jag tycker det är konstigt och vill titta på burkarna eftersom Kicks ser större ut. Kicks personal håller i burkarna så jag får ta tag i den ena burken för att få titta. Då ser jag varför.

Kicks märke kostar 69 kronor för 75 ml
Depends burk kostar också 69 kronor men är på 100 ml.

Då så. 

wpf_173228

Kommentarer till: "Uselt" (2)

  1. Fy tusan vad dåligt!

    Hoppas du får en fin helg ändå.

    • Mmm, jag tyckte det var fult gjort faktiskt.
      Jepp. Ska shoppa imorgon och sen inte göra mer på hela helgen haha!
      Hoppas du får det underbart! 🙂

Kommentera

