Tid vs vill göra

För mycket ”vill göra” och för lite tid.

Men!

Jag har åtta arbetsdagar kvar, sen har jag gjort något som jag inte gjort under de tolv åren jag jobbat på mitt jobb, jag tog FYRA veckors semester. På raken!

Ska börja med att inte ställa larmet på telefonen. Sen ska jag sy sy sy sy sy! Fota en massa, lufsa runt i skogen med odjuret, fota lite till, läsa, slöa, bara vara.

Varför jag helt plötsligt utökade min vanliga 3-veckorssemester till fyra? För att jag tänker förekomma läkaren jag ska till på tisdag (angående min jävla trötthet). Han kommer nämligen säga att jag ska vila upp mig. Sen kommer han säga att jag ska komma tillbaka efter semestern om jag inte blir piggare.

För mina blodprover kommer visa så fina värden att de borde stå i en skolbok för läkare haha!

Förresten, är det någon som vet vad det här är för blomma? Köpte den på IKEA men hittar den inte på hemsidan, den är typ 75 cm hög och tja… den trivs i solen.

wpf_204104

Curcuma! Så heter den! Hittade krukan på uteplatsen.

Kommentarer till: "Tid vs vill göra" (2)

  1. Haha, känner igen det där med att inget syns på prover. 😛
    Kolla upp ME/CFS, det låter som du hardet tycker jag. :-*
    kram!

    • Jag ifrågasatte det en gång, när en läkare sa att ”Men dina blodvärden är jättebra!” och jag svarade med ”Så du menar att jag sitter här och INBILLAR mig att jag mår dåligt alltså? Eller?” Han svarade inte på det… idiot!

      Har gjort det tidigare, men jag tror det kommer från EDSen ändå, den här tröttheten. Ska kolla igen, får höra vad doktorn säger idag 🙂
      Kram!

Kommentera

