Jakten

Jepp. Fasen vad jag drömde märkligt inatt!

Drömde om min bil! Som jag inte hittade. Först hade jag haft med den till affären för jag skulle träffa min bror där han tränade kampsport (ja, ovanför matbutiken). När jag kom ut igen var bilen borta. Brorsan åkte hem med sina kompisar.

Jag hade parkerat min bil på parkeringen utanför butiken och lite för sig själv, för att jag skulle ”hitta den bättre sen”.

Av lillebror får jag veta, innan han åker, att det finns en stor parkering i flera olika plan, som sträckte sig både inne och ute, där kan bilen vara. Parkeringen tillhörde Toyota och deras enorma anläggning som tydligen var belägen på söder i Stockholm. 

Jag började jakten i att hitta min bil. Efter en stund såg jag bilen, när jag tittade ner mot anläggningen, men jag kunde för mitt liv inte förstå hur fasen jag skulle ta mig dit. Så jag gick dit jag trodde det var. Hamnade på fel parkering. Trodde det var rätt och blev alldeles förtvivlad när jag trodde bilen var stulen! Jagade vidare efter bilen och parkeringen. Tyckte jag såg den några gånger men jag kom aldrig rätt.

Var jätteledsen och stressad över att jag inte kom fram och hittade bilen.

Plötsligt inser jag att det är vinter ute. Det är halt och det ligger ett tunt snötäcke över den tjocka isen på söders kullerstensgator (som inte existerar mig veterligen).

Jag ser en vacker kvinna i höga klackar som går nerför en brant skogsbacke och ungefär där stannar jag upp. ”Det här är en dröm. Det MÅSTE vara det!”

Inser att det är så. Jag drömmer.

Går vidare i min jakt på bilen och hittar tillslut fram till Toyotas anläggning och parkeringshuset. Tror mig se min bil. Det sitter en man i min ålder i förarsätet och bredvid sig har han sin dotter. Jag känner mig jädrigt kaxig eftersom han ju sitter i MIN bil och säger ”Heeej” samtidigt som jag lägger handen på bildörren. Då inser jag att det inte är min bil. Det är en Corolla av äldre modell. FAN!

Tar mig in till anläggningens kundtjänst där jag kan få hjälp. En ung kille erbjuder sig att skjutsa mig till min bil. Vi sätter oss och kör nerför en trång kanal som helt plötsligt störtdyker rakt ner. Jag skriker av skräck, jag tror jag ska dö. Killen skrattar bara. Det killar i magen men satan vad rädd jag är. Bredvid kanalen sveper en buss förbi. Plötsligt störtdyker vi igen, jag skriker igen men blir inte lika rädd.

Han stannar på ett plan i parkeringshuset som tydligen ska vara det rätta. Innan jag kliver ur bilen tar han tag om min käke med ena handen och böjer sig fram för att kyssa mig. Jag drar mig undan och säger nej. Han verkar inte ta illa upp utan ler bara och säger ”Det är bra att du vet vad du vill”

Är jag på rätt plan? Tycker mig se bilen, med en jävla p-bot på framrutan! Går fram till bilen. Inte min. Vad i hela helvetet!? Var är min bil!!??

Blir tvungen att snooza för att se om jag kunde drömma vidare och hitta biljeflen! Icke. Fan.

Mycket märklig dröm. Å andra sidan brukar jag drömma ”vilt”. Men att jag i drömmen stannat upp och faktiskt insett att jag drömmer, det har bara hänt någon gång tidigare. Helknäppt!

Sov skitdåligt inatt också så jag är helt vansinnigt trött nu… Zzzzzz

Kommentarer till: "Jakten" (4)

  1. Men… Och jag som tycker jag brukar drömma udda. I bow down to the master!!

  2. Nu för tiden har jag bara mysiga drömmar, men glömmer dem nästan på en gång. Det är synd för jag upplever nästa lycka! Och DET är inte vanligt, ska jag säga…

Kommentera

