Gift man ligger med 15 år yngre kvinna. Nemas problemas.

Singelkvinna stöter på 15 år yngre singelman. Folk får tokspel.

Vänta lite här nu?

Vad exakt är problemet?

Jag bara undrar.

Män som inleder förhållanden med yngre kvinnor, nu pratar vi 10-30 år yngre, är fullständigt ”normalt” i samhällets ögon, men nåde den kvinna som försöker sig på att göra samma sak med en yngre man. Ajabaja, inte okej.

Varför är det så? Egentligen? Beror det på att kvinnan ses som urmodern och hon ska för fasen inte rumla runt i sänghalmen med någon som är gammal nog att vara hennes son?

Hmm… det var ju också en fundering så här en midsommarkväll.

Men tja, jag sitter här och klurar lite i min enastående egenhet. 🙂

Glad midsommar på er!

Kommentarer till: "Patriarkatet at its best" (8)

  1. Visst är det så! Och en man får ”ligga runt” men om en kvinna gör det är hon hora. Jämställdheten har inte kommit långt, mycket kvar och jag hinner nog inte uppleva den.

  2. Har du hittat en trevlig pojke….?? Men det ÄR ett väldigt konstigt resonemang, och ack så vanligt, deppigt nog.

    Hoppas dagen varit kanon!!
    Kram

    • Jag trodde det. Men det visade sig att vi inte riktigt hade samma syn på det här med vad ett förhållande är…
      Solen skiner och jag softar i soffan med hunden som sällskap. Kram!

      • Åh vad tråkigt!!

        Du får gosa med vovven och njuta av vädret, här har hällregnat hela morgonen och det är allmänt svalt ute… jag är parkerad i soffan med kudde och filt 😀

        kram

      • Jag börjar bli van…
        Har det mysigt i värmen här med voffe och njuter av ledigheten 🙂
        Kram!

  3. Nemos matte sa:

    Ännu en av livets obegripligheter! Ålder borde egentligen inte ha någon betydelse, så länge båda är vuxna och med på noterna…

    Trist att det inte blev som du trodde, hade helhjärtat unnat dig det!

    Ha en skön fortsättning på helgen! 🙂

    • Sånt är livet. 🙂 Vem vet, när som helst träffar jag på en karl som tänker mer med stora huvudet än lilla. :p
      Hoppas du har det underbart!

Kommentera

