Ohyggligt

Jo, jag tycker faktiskt det är taskigt att utbrista ”Är du på smällen!?” bara för att jag inte orkar gå och hålla in magen hela tiden.

Det är liksom inte första gången det händer heller.

Låt mig vara! Jag gillar min mage! Den syns för övrigt knappt heller. Men somliga har visst inget annat för sig än att kolla mitt midjeomfång.

Fast tja… nåt måste de ju roa sig med de stackarna… 😉

Själv roar jag mig mest åt 9gag.com och min hund som beter sig som en valpskalle ganska ofta. Finns mycket man kan roa sig med faktiskt. Ligga i gräset och filosofera till exempel. Mycket underskattat nöje. Testa vettja! Men ta inte med nån valpskalle, blir lätt dräggligt och smärtsamt med en busglad 43-kilos mastiff (eller ja, det gör nog rätt ont att bli trampad i nyllet av en vavva också i och för sig)

Orka bry sig om hur någon annan ser ut! Finns viktigare saker att lägga energi på. Som att det snart är semester.

Jag läste för flera år sen en artikel där det stod att man skulle mjukstarta sin semester redan en vecka innan den officiellt börjar.
Så det är det jag gör nu. Måste ju hålla på traditionerna! Gör så lite som mitt samvete pallar med. Ingen stress, ingen hets, ingen panik. Å andra sidan är det ganska lätt att göra det på mitt jobb den här tiden på året. Byggbranschen är bra på det sättet. De flesta byggen lägger ner under stora delar av sommaren eller går på halvfart. Underbart!

Nähä, är det dags för lite fika igen kanske?

Kommentarer till: "Ohyggligt" (3)

  1. (dvs jävla ohyfs att säga sånt till folk!!)

Kommentera

