Mångalen

wpf_234141Alltså, varför sover man sämre när det är fullmåne?

Är det för att det är ljust?

Snart är ledigheten över men alltså, fy fan vad jag har det bra!

Har ätit gott, haft mysigt sällskap, shoppat, latat mig, gått fjälltur och klarat flera nivåer i Angry Birds 😉

Det enda jag varit lite odisciplinerad med (förutom att äta dårå) är att sy klart alla mina projekt. Men men, det är ju liksom ingen katastrof direkt.

Kommentarer till: "Mångalen" (2)

  1. Lite tröst kanske,
    När jag var yngre hade jag både migrän och svårt att sova vid fullmåne. Nu när ”ålderns visdom” har inträtt är det mycket bättre. I och för sig så sover jag alltid bara 3-4 timmar/dygn, men det beror på värk, inte på månen.
    Hjälper det inte med mörkläggning av sovrummet? (testade men 0 effekt på mig)

    Jag var sjuksköterska och det både dog och föddes fler vid fullmåne. Inte så konstigt, månen påverkar ju vattnet i haven och vi består mest av vatten.

    Good luck tonight!

    • Har så mörkt jag kan i sovrummet, brukar kunna somna tvärfort annars (eftersom jag är så trött rent generellt) men just vid fullmåne är det svårt att somna.

      Kloka ord, det där om vatten! Om man tror på horoskop så kanske vi ”vattentecken” skulle vara mer känsliga vid fullmåne i så fall? 🙂 Är Kräfta, hård utanpå och mjuk inuti, det är väl ungefär så långt det stämmer (men ibland har de tur?, de där astrologerna)

      Ha det kalasfint!

Kommentera

