Drygt!

Ibland är det nog bra att jag har disciplin att hålla truten. Har inte alltid haft det nämligen…

I alla fall.

Jag väntar på paket. I torsdags fick jag en lapp från Posten att de varit hemma hos mig och försökt leverera men eftersom jag inte var hemma så skulle jag få hämta paketet själv dagen efter.

Bra så.

På fredagen låg ytterligare en avi från Posten innanför dörren. Åh! Kanske paket nummer två som kommit äntligen?!

Knallar ner till postutlämningen, glad i hågen.

Det som sker är att avi nummer ett gäller för paket nummer ett. Avi nummer två? Tjejen i kassan att det faktiskt inte står nån-jävla-ting på avin. Ingen avsändare, ingenting, de nada.

Så kläcker hon ur:

”Vill du vänta med det paketet då?”

Vad jag tänkte:

”Nej absolut inte! Jag väntar här tills det dyker upp. Nästa postleverans är väl på måndag?” och sen skulle jag sätta mig på golvet för att vänta.

Vad jag faktiskt sa:

”Ja det finns ju inte mycket annat att göra haha!”

Nåja. Jag fick ett av två paket i alla fall. Och nu har jag beställt ytterligare en grej men den får nog plats i brevinkastet (hoppas jag).

Nä. Nu har jag suttit… hrm… halvlegat i soffan och nästan somnat sen klockan sju… Alltså fatta vilken disciplin jag har som inte bara tillåter mig att somna på soffan. Hunden måste ju ut och så ju…

Sov gott!

Kommentarer till: "Drygt!" (1)

  1. […] en påminnelse-avi på den där hemliga avin idag. Ni vet, den som kom för 10 dagar sen… Joråsatte… […]

Kommentera

