Men för helvete!!

Allvarligt? Vad är det för mening egentligen? Alltså med Mina Vårdkontakter menar jag…

Skickade ett Beställ Tid-meddelande.

Svar:  Hej [Dr Bras förnamn] är nu på semester och har ledig tid först i slutet av augusti, närmare bestämt 30 aug. Går det bra med annan vårdgivare?

Mitt svar: (Tomt)

Det går inte att svara på de där meddelandena nämligen.

Skickar ett nytt och skriver att jag kan vänta tills Dr Bra är tillbaka och skulle det bli värre så går jag till Skärgårdsakuten.

Svar:Hej [Dr Bras förnamn] är borta till slutet av augusti så antingen ringer du skärgårdsakuten eller hör av dig om det ok med annan dr.

På riktigt?! WTF!? Är det svårt att fatta eller?! JAG KAN VÄNTA!
Det är dock två olika personer som svarat på meddelandena men jag kan ju tycka att personen som svarade på meddelande nummer två borde lära sig läsa ordentligt.

Började skriva på ett tredje meddelande men luften gick ur. Blev lite tonårstrotsig och ba’ ”Määäääääääh skiiiit iiii deeet dååååå!! För helvete!!”

Orkar inte. Så jävla trött. Kanske ringer imorgon. Kanske får prata med någon som inte har semesterhjärna. Kanske glömmer bort det.

Jag vill ju inte förlora Dr Bra som husläkare heller. Därför väntar jag hellre till september än riskerar att förlora honom.

Men skulle det vara så att mitt tillstånd blir värre så går jag ju till Skärgårdsakuten. Jag är ju liksom inte dum i huvudet.

Kommentarer till: "Men för helvete!!" (2)

  1. Nemos matte sa:

    Härligt med semestertider… och vikarier! 😉 De kanske inte behöver vara läskunniga..?
    Bra läkare ska man hålla hårt i. Hoppas du känner dig bättre nu?

    • Precis… sommar är vikarietider…

      Tröttare än vanligt och tja, nja, men alltså, jag mår bättre mentalt än fysiskt så man får ju liksom vara glad för det lilla så att säga. Men jag tror den mentala biten gör ganska mycket. Tror jag skulle må sämre fysiskt om jag inte var lite positivknasig i skallen haha!

Kommentera

