Tacksam

Jag följer @vardagssexismen på Twitter och tappar hakan flera gånger om dagen. Jisses!

Stackars tjejer! Själv har jag inte råkat ut för något sen jag slutade åka kommunalt…

Ett axplock –

tack äckelgubbar. ert skrikande, visslande o tutande får mig att vilja kasta mina kjolar pga är ej bekväm i dem längre

Killar som åker förbi tjejer med bilen och börjar tuta. Vad tror ni ska hända? Att man ba åhh va kåt jag blev, nu stanna bilen så knullar vi

Gammal gubbe på stan: ”Vill ni bli gravida?” Vi: ”nej tack” Han: ”jag kan offra mig om ni vill ;)” jävla vider

jag gick i sexan och klättrade på en klättervägg, från ingenstans dök en kille i trean upp och klämde mig mellan benen..

Väntar på bussen & några killar går förbi. En går fram, lägger en hand på mitt knä & säger ”Jag ska knulla dig tjejen”

Nyss på t-banan tog en medelåldersman på min rumpa, verkligen greppade tag. Känner mig så jävla äcklad

Random kille ~ 21 år: ligga? Jag: nej tack. Han: Slyna!!!

Som sagt… det där är bara en pyttepytteliten del av all skit tjejer får stå ut med. Varje dag.

Vad i helvete?!

Föräldrar, hur uppfostrar ni era barn egentligen?

På riktigt, jag undrar vad som gick fel. Och var. Känns som det är värre nu än när jag växte upp eller så har jag bara varit lyckligt lottad.

När jag gick i lågstadiet var jag väldigt poppis bland killarna. Jag hade stora glasögon och flätor men ändå, sjukt poppis. Varför? Jag var mig själv helt enkelt. Jag visste liksom inget annat. En av killarna sa att han gillade mig för att jag var stark. Den kommentaren sitter kvar fortfarande, jag är stark. Både mentalt och fysiskt.

Visst, jag jobbar i byggsvängen och tonen är rå men hjärtlig. De män som jobbar med mig har blivit väl uppfostrade och har respekt för kvinnor (utom en och annan som inte tvekar att vara otrogen mot sin respektive).

Jag måste säga att jag är jävligt tacksam över att jag slipper höra och uppleva sån här skit hela dagarna.

Som sagt, när jag åkte kommunalt hände det en gång att en man tog mig mellan benen. Han fick dock skämmas rejält eftersom jag inte höll käft utan gapade ”Va faan håller du på med!!?” i en fullproppad tunnelbanevagn hähä!

Och just det! För några veckor sen fick jag många, långa blickar och en hel del leenden och spontana ”heeej..!” av män för att jag fyllde ut min bh ordentligt och hade en halterneck-top på mig. Ingen sa nåt annat än ”hej” dock. Skönt. Hade nog köpt en t-shirt att ta på mig över toppen om jag fått sexistiska kommentarer.

Jag gillar min kropp och jag sträcker gärna på mig, visar mina kurvor men försöker (tyvärr) tänka på att inte böja mig ner på ett visst sätt för att inte visa rumpan eller ge fri insyn i bhn så att säga. Det är en jävla skam att jag ska tänka så. Att jag måste skyla mig. Varför?

Män är ju inte viljelösa och ryggradslösa kräldjur som enbart drivs av driften att föröka sig. De är ju inte det.

Men ändå visar sig flertalet ”män” bete sig just så. Har de ingen som helst jävla stolthet i kroppen?

Jag bara undrar…

Kommentarer till: "Tacksam" (4)

  1. Det är chockerande att folk tar sig såna friheter. Det gör mig ledsen för mänsklighetens framtid! Och som du säger – hur ÄR de eg uppfostrade? De flesta av dem har ju ändå en mamma. Är det så de tilltalar henne?

  2. Ja, man kan verkligen undra hur det är ställt med viss män!

  3. ullebengtsson sa:

    Man mår illa. Hoppas min son blir smartare än så.

  4. Förstår inte vad en del tänker med!

Kommentera

