Jo. Jag lever verkligen vilt på nätterna! Det är det som är det bästa med att sova, att drömma!

Inatt var det lite väl märkligt och när jag vaknade kunde jag inte riktigt hålla ihop alla trådarna men jag minns att jag och min Ohana-syster, A,  satt och diskuterade med några andra kvinnor. Det kändes som om det var ”vi mot dom”. Jag minns att A pekar med hela handen (något hon gör i vaket tillstånd också) och då ser jag att hon har jääääättemycket hår under armarna. Jag reagerade på det men inte för att jag tyckte det var äckligt utan för att det var så mycket! Och att HON skulle låta bli att raka armhålorna liksom. Minns känslan av ”Wow!”

Vad jag gjorde medan syrran diskuterade med de andra? Tvättade håret. Nej, vi var inte i ett badrum, vi var i nåt sorts kök/vardagsrum… Jag minns att jag hade hela skallen med shampolödder men gjorde mig ingen brådska att skölja ur det…

Nästa sekvens ligger jag på rygg på ett golv i en djurfoderbutik. Väggarna är av glas och jag ser ett medelålders (typ 50) par som går med en äldre hund, typ engelsk setter, i koppel. De har en valp i släptåg, okopplad, som de irriterat ropar på. Valpen har inte tid (som valpar ofta inte har, det är så mycket annat som ska göras nämligen) och får syn på mig därinne på golvet. Hen vänder på en femöring och kommer glatt rusande in i butiken, fram till mig och överöser mig med valpkärlek.

Sista sekvensen står jag utanför byggnaden med djurbutiken (det är som ett stort komplex och tydligen är jag ägare eller typ gate-keeper). Tre tonåringar kommer ifatt mig när jag går mot dörren till byggnaden. Det är ett par och de står lite bakom tonårstjejen som verkar vara ledaren försöker tränga sig fram till dörren. Jag hotar henne med min hund men hon bara ler överlägset och undrar hur det ska gå till, att hindra de från att komma in alltså. Hunden attackerar henne men hon tar bara ett steg åt sidan, fortsätter le. Då attackerar jag, försöker ta stryptag på henne men inser att det inte är någon idé så jag säger att ”Okej då”.

Tjejen ler fortfarande överlägset och tar fram något som hon lägger i min hand, lås, handtag och hela låsmekanismen. DÅ först ser jag att hon skruvat loss allt och att dörren är ”naken” så att säga.

Vi går in genom dörren och precis då vaknade jag…

Jao… så lever jag när jag sover. Tvättar håret och ligger på golv och gosar med valpar och sen försöker jag ta stryptag på och hota tonåringar haha!

Får jag gå och lägga mig snart? 😉

Kommentera

