Blandade signaler

Eller motsägelsefulla kanske är mer korrekt.

Jag har i princip alla tecken på att vara gravid och det kanske inte är så konstigt att folk på jobbet undrar om jag är på smällen när jag, på riktigt, inte klarar av att hålla in magen. Jag brukar inte hålla in den, det behövs inte, men nu klarar jag inte av det, ens om jag skulle vilja. Den är liksom för hård…

Den ser för övrigt ut så här –

wpf_0472

Men alltså. Nej. Jag är helt säker på att jag inte är på smällen. För jag har haft mens sedan det senaste tillfället jag hade sex (hallå, jag är singel, jag minns precis vilken dag det var haha!) och dessutom har jag bevis-bevis, nämligen….

wpf_0452

Alternativet, dvs att ha alla symtom på graviditet utan att vara det, är extremt okul men alltså, skulle det mot förmodan vara en unge där inne så svär jag på att den kommer ut med ett glas whisky i handen och en cigg i mungipan… 😛

En superbebis med andra ord. Och om skrocket stämmer (har gjort de senaste två graviditeterna på jobbet, jag gissade rätt pga det)
en tjej. Varför?
För att jag, eller rättare sagt min  hy, har återgått till tonåren. Har massor av finnar! Typ överallt. Till och med på magen! 😯

Det låter hemskt jag vet, men om jag får välja mellan två, för mig, obra ting så tar jag hellre en superbebis än det andra skiten. Faktiskt.

Kommentarer till: "Blandade signaler" (4)

  1. ullebengtsson sa:

    En superberbebis! I like.

  2. Jag gissar att du har en cysta på äggstockarna. Då får man ofta svullen mage och blir allmänt hormonell. Man kan även känna av lite molande känsla i de nedre regionerna. Som tur är så brukar det gå över när man väl fått mens på nytt. Annars tycker jag du ska gå till gyn och få ett ultraljud. Det avslöjar både superbebisar och supercystor.

    Kraam!

    • Tur att min mens är (relativt) punktlig så jag hinner få den innan jag ska till doktorn nästa gång. 🙂 Numer finns även gynekolog på min vårdcentral så jag kanske kan få en typ drop-in-tid för ett supersnabbt ultraljud haha!

      Kram!

Kommentera

