Men sluta nu!

Alltså, jag drömmer ju ofta och väldigt vilt men nu är det varje natt som jag har drömmar och dessutom kommer ihåg de när jag vaknar.

Inatt var jag på ultraljud och gynekologen sa förvånat – ”Men? Det är ju en liten bebis därinne!”

Jag tittar på skärmen, jovisst ser det ut som en bebis.

”Lever den?”

Gynkvinnan nickar och jag tittar på skärmen igen, då får jag fingret. Av mitt eget barn! I magen!

Ungjävlen pekar finger åt mig! Minns att jag tänkte ”Jävla unge!”

I samma ögonblick säger gynekologen att ungen är lik mig…

Minns att jag tänkte ”Vad fan vet hon om det!?” när jag vaknat haha!

Beroende på vilken tolkningsversion man tror på så kan det antingen betyda sorg och förluster och allmänt elände eller också att man är på väg att starta nåt nytt, en tanke som växer. Undra just om jag hade en idé som mitt undermedvetna tycker jag ska kassera? Tänker på fingret jag fick nämligen haha!

Kommentarer till: "Men sluta nu!" (3)

  1. ullebengtsson sa:

    Jag tror på att det är nått nytt, en förändring, som är på gång.

Kommentera

