På riktigt? Kan vi (låta bli) att prata om det här med att jag är så satans trött?

Jag skulle lätt kunna bli heltidszombie. Tror inte man tjänar så mycket på det men det brukar vara så med yrken som liksom är ”ett kall”.

Var så trött igår att jag, utan att titta på klockan, gick ut ”nattprommis” med hunden, borstade tänderna och bytte om till gonattkläder. Slängde ett getöga på klockan – 21.02. Tror jag sov tre minuter senare. Upp som vanligt imorse, nästan, jag snoozade en gång faktiskt. Nu sitter jag här och försöker se ut som jag jobbar, min hjärna sover nämligen.

Hur jag ska ta mig hem vet jag inte. Att köra bil trött är som att köra bil rattfull (så nu vet ni det), förutom att det är i princip lagligt.

Snart fredag! Inte för att jag tror att jag helt plötsligt ska bli jättepigg och må superbra men jag får i alla fall träffa Dr Bra. 🙂

Undra just hur lång tid det tar från att remiss skickas till att man får komma på sån där sömnutredning? Jag tror nämligen att jag har sån där sömnapné, blir ju bara tröttare och tröttare!

Kanske därför jag gått upp i vikt trots att jag inte ätit mer?

Men en bra grej – Snart får jag åka hem och vila i horisontalläge! 😉

En bra grej till – Jag har AC i min bil och drar man på den ordentligt och har kallt vatten med sig, då brukar det gå rätt bra att köra hem trots att jag är halvtidszombie hehe!

Kommentera

