Kollega”Men? Du ska väl inte röka när du är gravid?!”

Jag”Nej det ska man ju inte göra” *tar ett bloss till*

Kollega – *stirrar med uppspärrade ögon på mig*

Kollega”Mmm…. näää… juuuust… det… Akta fostret liksom. ” *blänger uppoffrande på mig*

DÅ inser jag vad hen är ute efter. (Lite trögtänkt numer nämligen)

Jag”Jag svär, OM jag blir gravid, så är inte du den första jag tänker berätta för men jag lovar att jag inte tänker röka då. Okej? Bra.”

På väg upp i hissen kom jag på mig själv att flina. För det vet ju alla att gravida liksom lyyyser och ser sååå friska och välmående ut. Hähä! Behöver inte träna eller fixa till mig på nåt vis, jag behöver bara vara jag! I’m sparkley! 😛

(Sen att jag har skitont och är skittrött och allt det där, tja… det verkar döljas himla bra bakom min uppenbara skendräktighet haha!)

(Och bara för att vi ska undvika en massa missförstånd nu så – NEJ. Jag är fortfarande inte gravid, även om jag ser ut att vara det.)

Kommentarer till: "Dagens ”Nämen tack så mycket!”" (2)

  1. Men aj… Kul. Och att folk tar sig ton sådär?? Intressant!

    • Vi har visserligen ganska rå, men hjärtligt, stämning hos oss men det där var lite väl tycker jag. Nästan så jag mejlade ut en dementi ”Till er som undrar – Jag har gått upp i vikt bara. Inget annat.” Men det gjorde jag ju inte, orka liksom haha!

Kommentera

