Dagens fråga

Som jag hoppas nån kan svara på –

Eftersom mina blodvärden är så fantastiskt bra, utom järnet då som är lite lågt, kan det vara så att mina problem med tröttheten och viktuppgången och magontet helt enkelt beror på EDS:en??

Vavava?

Jag undrar faktiskt. På riktigt.

Eftersom det inte syns nåt på proverna och jag inte inbillar mig och jag inte ens är lite deprimerad, då borde det rent logiskt vara den där jefla skitsjukdomen som lever om.

Eller?

Mvh, Rådvill

Kommentarer till: "Dagens fråga" (2)

  1. Trötthet och magont kan definitivt ha en koppling till EDS, viktuppgång vet jag inte. Många med EDS har även IBS och det finns även ett visst samband mellan EDS och inflammatoriska tarmsjukdomar. När det gäller trötthet så finns det studier som länkar EDS med kroniskt trötthetssyndrom (googla eds + chronic fatigue syndrome)

    • IBS har jag men den har ändrat karaktär, kan den göra det? Ska fråga på Ersta nästa vecka.
      Uuuh… jag vill inte vara så här trött! Det är jättetråkigt, orkar ingenting 😦
      Tack för svaret! Nu fick jag lite styrsel på tankarna 🙂

Kommentera

