Gurgel

Ett av mina favoritord det där, gurgel. Varför vet jag inte riktigt, det bara låter kul 🙂

Imorgon blir det jobbigt, först Ersta och sen snurra inne i stan. Börjar bli förkyld igen så klart (var ju på vårdcentralen i fredags… där finns det mååånga baciller!)

Ska dessutom åka kommunalt så det blir ju mer baciller då haha! Ska se om jag kan läsa lite då, har ju oftast inte tid men nu har jag två böcker på gång. Den ena blev jag nyfiken på genom Ulles blogg, Neil Gaimans ”Neverwhere” och igår hittade jag ”Pojken i resväskan” när jag var och handlade. Inte så bra att läsa två böcker parallellt om man är jag men men…

Tog ju ledigt resten av veckan nu och jädras vad det ska bli skönt! Jag är såååå trött! Sitter och nästan somnar på jobbet på eftermiddagarna! 😯

Dessutom, det bär emot att slänga mat men alltså, jag fick inte i mig mer än nästan en halv kycklingbröstfilé och lite grönsaker. Har lust att köra ”treåringsdampstyle” just nu, uäääähh!! Jag vill äääääääääääta!! Jag vill vara hungrig! Jag vill njuta av maten! Jag älskar ju mat! Fanfanfan!

Fast en grej som är rätt kul med min oförklarliga viktuppgång är att jag ju då ser gravid ut och samtidigt är rökare. Jag putar extra med magen och blossar på, jäääävlar vad folk glor! Särskilt föräldrar med barnvagnen i släptåg moahaha! Brukar lägga handen på magen så där som gravida brukar göra också, då kryper de stackars föräldrarna nästan ur skinnet haha!

Fast handen på magen är rätt skönt, jag känner mig ju proppmätt konstant så det är skönt att massera den lite lätt…

För att återkoppla till första raden i inlägget – Vilket är ditt favoritord?

Kommentarer till: "Gurgel" (10)

  1. Gört! Är öschötschka och uttalas jört. 🙂
    Betyder ungefär go, gör det bara, typ. 🙂 Ha ha
    Skäller lite på din mage och tycker den ska skärpa sig. Nu!
    Gört! ;-):-D

  2. Just nu är det mest Fan!! Eller mer FAAAN!
    Behöver inte översätta, va?
    Orkar ingenting, svetten rinner av att hänga lite kläder. Så totalt slut. FAAN!

  3. Jag gillar harmoni, skönt sjung i ljudet!

  4. Nemos matte sa:

    Här och läser ifatt som vanligt… hoppas att det går bra på Ersta imorgon! Tycker det är på tiden att du får börja må bättre. Håller tummarna!

    Låter skönt med lite ledighet! 🙂

    • Det gick bra. Kan man säga. Kommer ett inlägg om det så du får läsa ikapp lite sen igen 😛

      Ja det är superskönt! Jag är så trött! Sovmorgon imorse, gissa vem som vaknade fyra gånger inatt och var helt slut när jag var på väg till Ersta? 😆

  5. Jag älskade Newerthere! Lycka till till oss båda i trafiken i dag.

    • Jag läste precis ut ”Pojken…” så nu ska jag ta och läsa Neverwhere 🙂
      Det gick förvånansvärt smärtfritt idag, var på Ersta och sen Rådhuset och till sist T-centralen. Fyra timmar räckte gott och väl för mig 🙂 Hoppas det gick lika smidigt för dig 🙂

Kommentera

