Nötkärna

Jag har tydligen så bra blodvärden att jag borde skämmas typ… Och läkaren på Ersta klämde på magen och sa ungefär ”Oh!” och ”Ah!” för att den var så frisk.

Fan.

Eller inte riktigt.

Nä, jag fick väldigt bra respons och lugnande besked. Ingen vätska i lungorna, hjärtat pumpar som det ska, pulsen är regelbunden och trycket låg sååå bra, 90/75. Vad gäller blodtrycket så brukar det ligga lite högre hos mig, 110-115/70-75. Men okej. Fy fan vad frisk jag är! 😉

Skönt i alla fall att hjärtat var friskt och att lungorna var okej.

Förklarar ju inte flåset och det där men men.

En grej han tog upp, som han tyckte Dr Bra borde kolla, är diabetes. Men alltså, vi har ingen i släkten som har det och jag är långt ifrån överviktig. Fast jag tror ju att Dr Bra redan tänkt på det vid det här laget 🙂

Skönt i alla fall att vara ledig. Snurrade runt lite i storstan efter Ersta-besöket. Underbart väder men det här med att åka kommunalt… inte min grej riktigt. Men det är roligt att titta på folk 🙂

Kilade in en snabbis på Kicks innan jag åkte hem, syrran hade tipsat om en ny parfym och jag ville sniffa lite, men nähä… den hade de inte. Det är Mexx Energizing Woman som jag är ute efter. Däremot hade de nya Marc Jacobs, Honey (5 av 5 möjliga, den står nu på önskelistan) och sen YSLs ”Manifesto”. Dessutom skulle de här flaskorna se vääääldans bra ut i min parfymhylla. (Måste bara köpa/bygga en större hylla, det är jäkligt trångt där nämligen).

honey manifesto
Bilder från Kicks

Så. Nu ska jag fortsätta göra ingenting. Måste hinna klart till imorgon nämligen, då är det en sväng till veterinären som gäller. Påfyllning av vaccin för odjuret 🙂

Kommentarer till: "Nötkärna" (4)

  1. Vad härligt att du är frisk!!

  2. Nemos matte sa:

    Men vad skönt att du är så frisk! 😀 Märkligt dock med tröttheten…!?

    • Ja jag var lite nervig över hjärtat men nu kan jag ju andas ut 🙂
      Tröttheten blir jag gärna av med. Ska se om Dr Bra kan fixa det om ett par veckor 😆

Kommentera

