Väntan och rejserfart

Okej. Igår var jag hos doktorn. Han undrade om jag ville gå till en psykolog för att få hypnos. För vad minns jag inte, avslappningsövningar tror jag det var. Men alltså… om jag slappnar av mer så somnar jag! 😉 Jag tyckte inte riktigt det var nödvändigt i nuläget. Sen kanske, men då skulle jag höra av mig.

Hur som helst. Idag kom en kallelse till psykologen. Eh? Va? Vänta nu här!

1) Vad i helvete hände med posten? Det brukar ta minst ett par veckor för sån post att ta sig ut hit.

2) Vi sa väl att jag inte skulle ha nån psykolog? Nu i alla fall. Eller?

3)  Vad i helvete hände med posten? Det brukar ta minst ett par veckor för sån post att ta sig ut hit.

En skitbra grej med den här psykologen var dock att det gick alldeles utmärkt att mejla och avboka tiden. Yeay! Välkommen till 2013 sjukvården! 😉

wpf_105556Och just det. Eftersom jag är ledig (igen, hehe!) så passade jag på att dra iväg en sväng till veterinären med odjuret. Påfyllning av vaccin. Där gick det inte så fort men det är jobbigare för odjuret än för mig, att vänta.

Men alltså, de är hur underbara som helst där. Låter oss få lite ”special treatment” eftersom han är lite si och så där med trånga utrymmen och mycket hundar. Så de gör att vi får fri lejd rakt in i undersökningsrummet, och samma sak tillbaka ut, sen får jag dessutom tillåtelse att gå ut i bilen och lämna honom för att sen komma in och betala för mig. 🙂 Jag älskar de!

Jag säljer bilder ibland och är lite halvt ”skadad” som fotograf när det gäller skuggor och ljus och sånt. Tyvärr hade jag ju bara mobilen med mig, men skuggorna från de frostade fönsterrutorna går inte av för hackor. Underbar logga! 🙂 Skulle gärna komma tillbaka med stora kameran och fota igen.

Har en mycket trött fyrbenting här nu. Jobbigt att träffa vetten, stickas i nacken och sen gå promenader med både matten och hundrastaren!  Mitt lilla gryn!

wpf_154526

Kommentera

