Tröttsmurf

Jäkligt lång väntetid till det där sömnutredningscentret, mer än tre månader! 😯

Men men, bara gilla läget. Som vanligt haha!

Antar att jag har sömndyspné eftersom jag drömmer så vilt (brukar oftast minnas mina drömmar och de är som starkast strax innan jag vaknar), har gått upp i vikt och är så sjukt trött jämt. Sen var det ju det där med mina fantastiskt bra värden.

.

..

Hmm… datorn släckte ner medan jag satt och försökte komma på vad det var jag skulle skriva haha!

Googlade sömnutredning och man kan tydligen få låna med sig en liten grunka hem. Skönt. Sova borta liksom, tror inte sömnen blir så bra om man ska ligga i ett sterilt sjukhusrum och bli övervakad. Faktiskt.

Nån som gjort en sån där utredning?

Kommentarer till: "Tröttsmurf" (2)

  1. Jag har jobbat med sömnutredningar när de nyss hade börjat med dem. På en IVA-avdelning. Jag kan inte alls förstå att NÅGON kunde sova, med alla pip från apparater, sladdar kopplade på kroppen och kontroller. Det var på slutet av 70-talet, sedan dess har mycket hänt på fronten.
    För några år sedan gjorde min ena son en utredning och det var helt annorlunda. Han fick med sig en mask och en apparat som mätte syrehalten i utandningen, den noterade också andningsuppehåll. Han hade många andningsuppehåll!
    Resultatet för honom blev en CPAP, en mask han har som med övertryck blåser in luft. Han är nu mycket piggare, gladare och orkar mycket mer.
    Så jag tror att det är värt att vänta på! (Fast 3 månader är lång tid.)

    • Åh! Jag hoppas jag får med mig en grunka hem, har sett att en del har fått såna där mössor med sladdar och grejer och även att de fått sova på sjukhuset. Får se vad jag får göra.
      Hade nog inte fixat det med sladdar och pip och grejer, vill ha mörkt och tyst när jag sover 🙂
      Vad skönt att han får sova ordentligt nu! Det är ju sååå skönt (och nyttigt!) att sova! 😀

Kommentera

