Dagens fråga

Varför känner man behovet att vidarebefordra en förolämpning till någon?

Alltså, jag fick tydligen (dessutom obefogad) ”kritik” av en person igår. Kritik är väl fel ord, personen ifråga tyckte rätt och slätt att jag var dum i huvudet. Det berättades för en av mina chefer, som i sin tur tyckte det var befogat att vidarebefordra det till mig.

Varför vet jag inte. Jag ser inte riktigt syftet. Borde ju frågat hen varför men jag kom inte på det förrän igår kväll.

Gör ni så? Varför i så fall?

Personligen ser jag ingen anledning att berätta att ”den eller den tycker du är dum i huvudet” för en annan människa, det ger liksom ingenting. Vem vinner på det?

Kommentarer till: "Dagens fråga" (7)

  1. Nej det är inte vettigt…

    • Fattar liksom inte syftet, vill man vara taskig bara?

      • Det blir ju bara sårande när det inte åtföljs av något konstruktivt – plus formuleringen då… – hade det varit ”nästa gång du gör x tänk på Y så blir det bättre” så kunde jag förstått det…

        Näh. Hoppas du får en bra dag ändå!
        Kram

      • Precis! Jag kan ta kritik, inga problem om den framförs så som du skriver, konstruktivt. Annars blir det ju bara elakt.

        Blir nog en bra dag, inga chefer alls här nu haha!
        Kraaaaaaam!

  2. ullebengtsson sa:

    Förbaskat oprofessionellt!

  3. Men? Vilket knasigt beteende! Är ju helt meningslöst om det inte sätts in i nåt slags sammanhang (som Jagvilljagkan skriver).

    Syftet..? Tja, skapa osämja, kanske? Suck.

    • Mmm, jag blir ju helt förvirrad. Jag gillar raka rör men som sagt, sätts det inte in i något sammanhang är det ju helt värdelös information så att säga.

      Skulle faktiskt inte förvåna mig om det är så…

Kommentera

