Självdiagnos

Jepp. Ska försöka reda ut mina tankar lite. Eftersom jag är både nyfiken och otålig så vill jag tänka lite till innan det är dags för besöket hos Dr Bra nästa vecka.

  • Tröttheten – Det händer att jag går upp och kissar på nätterna, jag hostar även till flera gånger och just hostandet trodde akutläkaren berodde på andningsuppehåll. Så låt säga att jag då lider av sömnapné.
  • Viktuppgången – Den kan faktiskt bero på att jag sover sämre än jag tror. Det läste jag nånstans att om man vill gå ner i vikt ska man se till att sova ordentligt, summa summarum – jag sover dåligt, jag går upp i vikt.
  • Acnen – Kan ju bero på att jag sover dåligt och blir stressad över att jag inte fattat vad fan som är fel med mig
  • Kissar ofta – Där har jag faktiskt ingen idé. Möjligen kan det vara så att jag har UVI utan några andra symtom än att jag kissar ofta och mycket.

Det är väl ungefär så långt jag har kommit, men alltså, uteslutningsmetod och helhetssyn… Doktorn på Ersta föreslog ju att jag skulle testas för diabetes också. Och, tja… det är väl lika bra att testa det också. Kör på ba’, hela batteriet på en gång.

Nä. Nu är det sent för lilla smurfen, klockan är ju redan tjugo i nio på kvällen… Förresten, vill ni lära er ett nytt ord? Ni får det ändå.

Pandikulation

Det är det som händer när du sitter mittemot någon som är jättetrött och personen gääääääääääspar. Ge det nån sekund så gääääspar du också.

 

Kommentera

