Två veckor till bara

Sen är jag frisk!

Eller nä, så enkelt är det ju inte. Tyvärr.

Men alltså, Dr Bra gör skäl för sitt namn, vi diskuterade lite om tänkbara orsaker och tog även med mammas misstanke om hypofystumör. Men innan han slänger in mig en röntgenapparat igen så ville han ta prover.

Det ena provet (prolaktinet) skulle tas efter 09.30 och det andra (järn bland annat) ska tas före 10.00. Klockan var tjugo över nio när jag kom ner till labbet.
Tog en nummerlapp – 81.
Tittade på displayen som visar vilket nummer som är inne och sticker sig nu – 59.
Saatana perkele!

När klockan var 09.55 började jag bli lite nervös så jag knackade på dörren som är märkt ”Endast personal” och förklarade att jag måste ta mina prover innan tio. Hej hå här snackar vi kundservice! Jag fick komma in efter två minuter. Lövlä! Gubbarna muttrade lite i väntrummet men alltså, nån jävla fördel ska jag väl få ha som kvinna va? 😉

Ska tillbaka till Dr Bra om två veckor igen. Och! Han har en läkarkandidat med sig då som ska hjälpa till att lista ut vad i hela höveland det är för fel på mig.  Jag har ju så jädras mycket som är fel, knas, onormalt och jävligt irriterande, att det liksom inte går att peka på exakt vad det är för fel. På direkten liksom.

Tog urinprov också, för det var ju prat om urinvägsinfektion också (även om varken jag eller Dr Bra tror på det). Å andra sidan skulle ju njurarna och så kollas också så det var väl lika bra. Och inte gjorde det ont heller haha!

Jupp. Så var det med det, nu ska jag fortsätta träna på att inte somna stående. Det är faktiskt väldigt svårt när man är så trött som jag är… Särskilt om man redan sitter i en skön stol och blir mer trött än pigg av kaffe…

Tjingeling och knackelflax på er!

Kommentera

