Goddag yxskaft!

Eller ”Hej lantis!” Så kan man också säga…

Jo. Jag har ju varit på kickoff med jobbet de senaste två dagarna. Myntkabinettet vid Slottet var destinationen.

Joråsatte…

Som den lilla lantis jag är har jag ungefär ett hum om hur jag ska gå för att komma till Slottet. Så. Jag traskade omkring i Gamla Stan, åt det håll jag var nästan säker på att Slottet låg.

Mmm… hamnade på nån liten bakgata nånstans och jag var heeeelt lost!

Hittade en hundägare och frågade damen ”Ursäkta, men om jag ska till Slottet, var ska jag gå då?”

Hon tittar på mig med höjda ögonbryn och pekar nedåt gatan. ”Ditåt”.

Jag tackar så hjärtligt, tittar dit hon pekar och känner mig ganska tvärdum… Så jag tog en bild. Ja, inte på min dumma uppsyn dårå…

HÄR stod jag. Gissa vad det är för ”vitt hus med byggställning runt” rakt fram? 😉

wpf_7391

Det var i alla fall en kul kickoff, första dagen var jag (eller skulle föreställa i alla fall) utvilad efter hela nio timmars sömn. Hade tydligen inte fått så vansinnigt bra sömn eftersom jag betedde mig övertrött och höll på att garva läppen av mig åt mina egna skämt.
Oh well… mina kollegor fick ju också roligt haha! Vi hade väldigt kul i vår lilla grupp som gick tipspromenad, jag menar, gubbarna fick ju med sig en alldeles egen skämtare. Inte illa!

Intressanta föredrag och en himla kul kväll med vin och god mat! Jag drack inte så vansinnigt mycket eftersom jag kände mig aprak efter bara ett glas bubbel och lika mycket vitt vin. Men det slank ner ett glas vin till efter maten ändå. Och så vatten. Myyyycket vatten.

Ändå vaknade jag tio i fyra i morse. Pinknödig och huvudvärk. Pinkade och tog en Alvedon, sen sov jag en timme till. Ganska seg idag, men nöjd som attans!

Nu ska jag vila upp mig lite till. Tjabba!

Kommentarer till: "Goddag yxskaft!" (2)

  1. Vad glad jag blir att du hade det så bra!! Fniss och lite lagom bubblig är ju underbart 🙂

    Kram

Kommentera

