Bortskämd

Mmm… jag vet inte vad han pysslar med riktigt men den unge herrn har lagt sig till med lite nya fasoner.

Dels har han ju, sedan maj i år, legat nedanför min säng varje natt och nu har han börjat med att slicka på tassarna. För mig är det ett stressbeteende. Varför vet jag inte, ingenting har förändrats i våra rutiner. Fick höra en idé om att det kanske är så att han saknar mig på dagarna när jag jobbar…. gissa om det skär i hjärtat att mitt älskade åbäke inte mår bra!

Hur som helst, jag gör allt för honom så det blir att ringa vetten på måndag.

Men just nu, eller igår, då var jag och handlade lite och det lille odjuret har fått typ skavsår av att ligga på golvet i sovrummet.

Hade ju kunnat mecka ihop en själv men min energinivå ligger på typ 1 av 10 just nu.

199 spänn på ÖoB!

wpf_171305

Ett stycke åbäke som snarkar gott på mjukare underlag numer. 🙂

Vad gör ni?

Kommentarer till: "Bortskämd" (5)

  1. Är du säker på att det är stress? Äh, dum fråga! Du ska ju till vetten med Lix så då får du väl veta mer. Men han hade ju så sår på tassarna så jag tänkte på fukt eller att det kliar eller nåt sånt.
    Jag har ju ångest om jag lämnar min prinsessa två timmar hemma. Hon sover gott men jag mår dåligt haha Gud, vad fjantig jag är 😉
    Kramar från Seila och mig

    • Ärligt talat, nej. Jag är inte säker på nånting, min hjärna funkar inte så bra i nuläget haha!
      Kan vara fukt också. Är så orolig att det ska vara nåt ”dåligt”, vill ju inte att han mår dåligt mitt lilla hjärta!
      Mmm, fjantigt eller ej, jag är ju likadan haha! Jag vet ju att han har det bra men ändå liksom…
      Kraaaaaaaam!

  2. Bra pris på bädden förresten! Hoppas han trivs där. Seila sover aldrig i en hundsäng. Dom jag har står oanvända 😦 Alla andra lappisar jag haft har sovit i hundsängar.

    • Jag har varit lite snål förut men nu fick jag så bra lön den här månaden att jag kostade på mig att köpa en 🙂
      Han älskar sina sängar! Han har tre stycken!
      Men Seila får ju sova i din säng, det är säkert mycket mysigare att sova där 😉

  3. ullebengtsson sa:

    Min grannhund fick typ svamp och han fick ont och blev irriterad. Hoppas vetten gör allt bra.

Kommentera

