Stannar på ruta noll

Nähä. Inga svar. Bara fler frågor.

Dr Bra illustrerade bådas känslor jäkligt bra när han frustrerat tryckte sina öppna händer mot tinningarna, spärrade upp ögonen och bara ”Gaaaaah!!”

Mmm, just så ja.

Perkele!

På plussidan kan man ju säga så här –

  • Ingen diabetes
  • Ingen järnbrist
  • Inga höga prolaktinvärden (hypofystumör)
  • Ingen sköldkörtelproblematik (fan också, jag ska låta bli att slå vad med mig själv haha!)
  • Perfekt sänka
  • Samma med njur- och levervärden

Jag skulle kunna vara så jävla frisk att det är olagligt men nähä…

Ändå talar ganska mycket för just hypofystumör så en remiss för MR skickas idag. Till Ersta. Annars får mamma tokspel haha!

Dr Bra förtjänar sitt namn. Det går att diskutera med honom och han är väldigt empatisk. Han satte också ord på det jag inte riktigt givit mig själv tillåtelse att känna.

Oro.

Jag skämtar, jag bortförklarar, jag rättfärdigar… men allvarligt talat, jag är skiträdd.

Det är nåt jävla fel i min kropp! Något som inte kan skyllas på EDS:en. Något som sakta bryter ner mig. I nuläget bara fysiskt och jag får väl vara glad för det lilla. Det är ju så jag rullar liksom.

Fick order om att ringa Ersta om ett par dagar, för att se om det finns några återbudstider. När jag fått en tid ska jag boka ny tid hos Dr Bra, ett par dagar efter Ersta-besöket, så han hinner få resultaten.

Min enda tanke när han sa så var: ”Är det bråttom? Varför?”

lalala

Men jag frågade aldrig. Tror jag ska prova mammas variant – leka struts. Låtsas som det regnar, hålla för ögonen, blunda och tralla frenetiskt.

Jao. Så gör jag. Tillsvidare.

Kommentarer till: "Stannar på ruta noll" (3)

  1. Tack tjejer! ❤

Kommentera

