Drömsömn

Jisses vilken natt jag haft!

Vaknade flera gånger under natten, bland annat en mardröm där jag och några andra var inlåsta tillsammans med ett ”monster”. Monstret var … tja… tänk er Patric Swayze blandat med Gollum.

Monstret jagade och mördade oss som var inlåsta, en efter en. Det var som en tävling, den som klarade sig ut ur byggnaden levande vann. Först visste jag inte vem eller vad som dödade alla i huset men när jag var i rummet som skulle leda ut i friheten stod han plötsligt där, ”Swayze-Gollum”. Han var dryg och kaxig men samtidigt fick jag känslan av att han visste att rollerna skulle bli omvända och det var han förberedd på. Plötsligt hade jag en stor kniv i min hand och jag drog ett snabbt skär genom luften och skar upp buken på honom. En gång. Flera gånger. Jag högg för mitt liv. Jag var livrädd! Han log. Rummet var kalt, vitt och ljust. Jag är inte helt säker på att han lever när han segnar ner på golvet, med ett märkligt leende på sina läppar men jag kastar mig mot dörren och springer ut i en mörk korridor. Det verkar vara en byggarbetsplats eller om det är en halvfärdig fabrikslokal i nåt industriområde. Jag vänder mig om flera gånger, skräckslagen. Springer mellan byggställningar och plastskynken när jag plötsligt ser ljus i slutet av en lång trappa. När jag tagit mig upp för trappan och kommer ut i ljuset blir det helt vitt, jag ser ingenting.

Och där vaknade jag.

Nästa sekvens är jättekort.

Jag ser ett excelark med staplar på. En röd, en grön och så en röd igen. Två bebisar (!! 😯 ) diskuterar staplarna.
Bebis 1: ”Ganska utrett alltså?”
Bebis 2: ”Ganska ofullständigt”
Det lilla hörde jag i drömmen men jag förstod att de diskuterade mig.

Vaknade igen.

När jag somnat om igen kom en annan dröm.

Jag frös, jag hade en kort dunjacka på mig och stod som någon sorts arbetsledare och pekade med hela handen. Var jättekissnödig och jättetrött. Gick på toaletten och gick sen och la mig. Var fortfarande kissnödig. Insåg att jag var tvungen att vakna för att kunna åtgärda problemet….

Gissa om jag är trött nu? Ont i skallen (som varje dag i och för sig) och helt vinglig. Har det ganska bra ändå, har känt hunger idag så det är ju alltid ett plus haha!

Kommentarer till: "Drömsömn" (4)

  1. Men… öööh… Dina drömmar är lite mer spännande än mina, helt klart!

  2. Men… man ska ju VILA när man sover.

    • Jag trodde också att det var så men inatt var det djungeltur och klättring på taggiga ”rosstjälkar-modell-jättestora” över en flod med ilskna krokodiler som högg efter mig. De var vääääldigt nära. Inte konstigt att jag är så trött då haha!

Kommentera

