Snabb som attan

Jag har nog varit på världshistoriens snabbaste gynundersökning idag.

In, av med brallorna, upp med ultraljudet mellan benen, på med brallorna – tjadå!

Och just det, ska man liksom bli glad när läkaren glatt utbrister – ”Ooooh vilka fina äggstockar! De liksom lyser så fint!”

Eh? Ojdå… mamma jobbade ju visserligen som röntgensköterska redan innan jag föddes så… Självlysande organ, inte illa?! 😛

Jaja, goda nyheter i alla fall!

Snart är det dags för sömnutredning också. Och kanske, kanske kan det vara så att jag faktiskt hade rätt och Dr Bra fel?

Att min viktuppgång helt och hållet på att jag sover urkasst.

För det måste jag ju göra, det finns liksom inget annat alternativ.

Så. Jag är förkyld, har mens och Ehlers-Danlos. För er som inte vet, just nu är det jävligt ovärt att vara jag. Rent smärtmässigt. Men okej, jag ska snart få en kopp nybryggt kaffe, mitt fyrbente hjärta ligger och toksover efter en intensiv dag med sina kompisar och rent mentalt har jag det helt jättebra. 🙂

Kommentarer till: "Snabb som attan" (6)

  1. ullebengtsson sa:

    I bland blir man nästan chocked av den typen av snabbhet. Hoppas sömnutredningen visar ngt.

  2. Hoppas som ovan att utredningen ger nåt!!!

    Fniss, såna undersökningar har jag haft många av. Framförallt under IVFerna 😀

    Ha en fin dag!
    Kram

  3. Nemos matte sa:

    Det här inlägget hade jag missat… måste vara den ovanligaste komplimang du har fått..? 😉
    Ansluter mig till de andra och hoppas att sömnutredningen ger resultat!

Kommentera

