En dagens

Eller flera…

Jag älskar musik och även om jag var lite seg i starten så har jag nu en diger samling musik på Spotify.

Vissa dagar kräver helt enkelt olika sorters musik på jobbet.

Måndagar – Alltså, vi pratar riiiiiktigt jävliga måndagar. När både chefen, kollegorna och kunderna är extra jävla dumma i huvudet. Då alternerar jag mellan tre olika listor,

  • Dimmu Borgir
  • Pantera
  • Five Finger Death Punch

Tisdagar – Dagen efter måndag, då vill jag ha lite gladare, peppande toner.

  • Sabaton
  • Sister Hazel
  • The Quill
  • Queen

Onsdagar – Nu närmar sig helgen men ändå vill jag ha något som liksom får mig att hålla en jämn takt i arbetet.

  • Aretha Franklin
  • Filmmusiken till Shrek
  • ”Old and gold”-listan, där samlas Louis Armstrong, Frank Sinatra och Ella Fitzgerald.
  • Amanda Jensen

Torsdag – Det tar sig! Snart helg!

  • P.O.D
  • Volbeat
  • Creedence (Clearwater Revival)
  • Min Starred-lista (det är en salig blandning)

Fredag – Need I say more? Whop-whop!

  • Sabaton
  • Sister Hazel
  • Kid Rock

Jojo, jag har mååånga fler listor och band jag lyssnar på men det där är de som spelas mest.

Vad lyssnar ni på?

Kommentarer till: "En dagens" (4)

  1. Halloj!

    Jag lyssnar på nätradio, Vinyl107, som samlar 60, 70 och 80-tal. Annars lite blandat; 50cent, mumford&sons, Jennifer Warnes… Vad jag känner för för ögonblicket 🙂

  2. Nemos matte sa:

    Rockklassiker i bilradion på väg till jobbet – perfekt för att skaka liv i en på morgonen!
    På jobbet skvalar lokalradion… och på hemvägen: Mix Megapol! 🙂

Kommentera

