Euhm… va?

Vänta lite? Vad hände här nu då? Helt plötsligt rasslade det till och det kom hit 140 pers på en dag… blir nyfiken på varför men men.

Har haft lite kvalitetstid med mamsen idag och det känns lite som om det börjar sjunka in, att hon börjar acceptera och det känns sååå bra! Jag får också acceptera. Att hon behöver tid på sig att inse att hennes barn är sjukt. Det är ingens fel och ingenting att göra åt så – gilla läget bara.

Och just det där med gilla läget. Jag försöker göra det, oftast går det bra men ibland blir jag så trött på kroppen att jag bara vill skrika rakt ut (men då skulle nog grannarna protestera hehe!) Jag har ju sett en del kroniskt sjuka som helt låter sjukdomen ta över, som låter sig nedslås av varje liten ny grej som kroppen hittar på och liksom späder på det där med ”åååh vad sjuk jag är”.

Jag tror en mår sämre då. Själv verkar jag ju fått nån jävla vinnar-skalle-gen och kör på devisen ”bryt ihop och kom igen”.

Sen är det ju just det där också, att gilla läget. Det är inte alltid helt lätt faktiskt. Jag är van vid, sedan barnsben, att klara mig själv och när då kroppen inte hänger med, när den sviker mig, ja, då är det fan inte lätt att vara så där klämkäck hela tiden. Men så inser jag att det ju inte går att göra något åt, bara gilla läget, göra det bästa av situationen och ta med sig erfarenheten till nästa steg.

Ganska tunga söndagsfunderingar men så kan det vara ibland också. 🙂

Hoppas ni haft en skön helg!

Kommentarer till: "Euhm… va?" (5)

  1. Vi har ju kroniskt sjuka barn i släkten och även om det inte innebär dina smärtor är det fara för liv och lem om det missköts. Det var svårt för oss alla att smälta. Men det är som du säger – vi kan ju inte ändra på något, så det är acceptans eller undergång som gäller. Sen är det inte roligare för det…

    Den här helgen har det sovits en hel del. Tyvärr är jag vaken nu (18:11) hade gärna fortsatt sova hela dagen…

    Krama om dig

    • Jo, initialt blir det nog en chock som tar olika lång tid att smälta och acceptera. Det beror ju helt på hur en är som person.
      Och det blir ju som du skriver, inte roligare direkt…

      Skönt att vara i gott sällskap! Jag är sjukt trött och eftersom det är mörkt ute så tror min kropp att det är natt nu. 😉

      Kram!

  2. Det är säkert allt snack om morfin som drar hit folk. Droger och sex är nog det som skaffar flest läsare. Och bara för att jag skrev både ”droger och sex” i den här kommentaren kommer du säkert få ännu fler läsare 😀

  3. […] och sex” i den här kommentaren kommer du säkert få ännu fler läsare  (Inlägget ”Euhm… va?”) Nemos matte – Vad jag gör? Sitter här mitt i natten och läser ikapp, och känner att […]

Kommentera

