Detektivsmurfen

Jag är himla glad att jag skriver dagbok för det blir mycket lättare att hitta ledtrådar då.

Har hittat orsaken till alla mina ”nya” symtom – Ehlers-Danlos Syndrom!

Okej. Nu kanske ni inte hänger med riktigt men jag är ju, rent allmänt, faktiskt ganska glömsk av mig. Och kom igen, det var TRE år sen!

Hur som helst, så här är det –

2010
  • Bihåle-och öroninflammtion med hög feber (39 grader) i september
2013
  • Hög feber (39 grader) utan egentlig sjukdom i maj. Åkte även in akut pga gastrit modell monstruös.

2010 hade jag ungefär ett års återhämtningstid innan jag mådde ”som vanligt igen”. Vissa skillnader i symtomen också, högre blodtryck och viktnedgång då. Nu har jag haft lägre blodtryck (90/75) och viktuppgång.

Min konklusion är alltså följande – mina energidepåer hamnar på minus när jag får en infektion/hög feber och för att bygga upp den måste jag … hehe… gilla läget och bara chilla.

Har ni läst skedteorin? Inte? Gör det. Men ni som känner till den kommer fatta det här –

Jag har tappat alla mina skedar och nu måste jag leta rätt på de igen.

Förresten var jag uppe på gymmet på jobbet idag. Dumt. Men alltså, jag tittade bara! Och jag tänkte att ”kanske kanske, kanske snart…”

Sådärja, nån som har en sked att låna ut? 😉

Ha en underbar dag!

Kommentarer till: "Detektivsmurfen" (3)

  1. Åkte in i förra veckan akut för, för att använda dina ord, gastrit modell monstruös. Fy fan vad ont. Har det koppling till EDS?

    • Både ja och nej, EDS gör ju att mag-tarmkanalen är mer känslig (precis som resten av organen pga kass bindväv), men gastriten i sig beror inte på EDS:en. Däremot är ju risken att vi får såna där monsteranfall eftersom vi är känsligare så att säga. Så det är viktigt att vi tar hand om våra små magar.
      (Om Trasdockan kommer hit och kommenterar kan hon säkert svara bättre, hon har levt längre med sin EDS än jag 🙂 )

      Hoppas verkligen du mår bättre nu! Jag blev helt slut och var tvungen att stanna hemma två dagar för att över huvud taget orka ta mig till jobbet…

      • Jag mår bättre nu! 🙂 Låg utslagen i soffan ett par dagar efteråt. Det tog verkligen på krafterna.

Kommentera

