Skrivarglädje

Ända sedan jag lärde mig skriva har jag plitat ner dikter, noveller och tja.. en hel del blogginlägg. Jag har visserligen skrivit en roman, aldrig utgiven dock eftersom den fortfarande ligger i en av mina hårddiskar nånstans. Men den finns kvar i huvudet även om inspirationen kanske avtagit lite.

Men så när Katta blev sjuk, då slog behovet knock på mig. Jag var tvungen att skriva av mig. Alla mina tankar om döden och livet och allt som händer däremellan. Alla känslor, alla intryck, uttryck och ord. De var liksom tvungna att komma ut annars skulle jag gå sönder.

Så jag skrev. Fastnade. Började på en ny (bok?) Fastnade. Fortsatte med den första och tja… fastnade igen.

Sen var jag och handlade. Fick syn på en tidning jag aldrig sett förut – Skriva.

Den åkte med hem. Nu prenumererar jag. Och har lämnat ett utkast på den första idén till en lektör.

Skrivboken bredvid sängen fylls på med jämna mellanrum. Mitt i natten, på morgonen, strax innan jag somnar.

Jag älskar det! Inspirationen, glädjen. Och tack vare  tidningen Skriva.

Vad gör ni?

Kommentarer till: "Skrivarglädje" (8)

  1. Har också tidningen Skriva. För tillfället ligger den oläst eftersom jag mår dåligt, men jag kommer att samla på dem tills orken kommer.

    Kram

  2. Jag fotograferar, det är mitt stora intresse förutom hundarna och min kennel 🙂

  3. ullebengtsson sa:

    Grattis! Låter helbra att bejaka något innifrån, att verkligen uppmuntra sig själv. Imponerande!

  4. Nemos matte sa:

    Oj, skriver inte lika seriöst som ni andra men känner igen behovet av att skriva av mig när något händer… När något känns viktigt börjar jag genast fundera på hur jag skulle skriva om det, alltså mina tankar är liksom i skriftspråk redan innan jag börjar skriva… Ok, det här låter helflummigt, men det är lördag kväll och jag dricker vin. 🙂

    Ha en fortsatt skön helg!

    (Hur är det med Lix hälta? Kan liksom inte förmå mig att kommentera i hans egen blogg nu när Nemo inte finns längre…)

    • Det är skönt att skriva av sig, det hjälper mig också att inte ta med ”problemen” ner i sängen. Jag skriver i dagboken, lägger den i nattduksbordslådan och så är det bra sen.
      Förstår precis hur du menar, det blir liksom en annan ”röst” när man typ skriver i huvudet (hmm, jag dricker inte ens vin haha!)

      Lix är mycket bättre nu, några dagar kvar på Rimadylkuren sen så hoppas jag det ska vara bra.

      Kraaam!

Kommentera

