Kladd

Gick förbi tvn  och såg reklam för ytterligare en sån där kräm tjejer ska ha i ansiktet för att få en mjuk, len, perfekt hy utan färgskiftningar eller rynkor (?)

Och det slog mig plötsligt – Varför i hela friden har det blivit fullständigt normalt att kladda på sig en massa skit i ansiktet?

Det är BB-krämer, CC-krämer, DD-krämer, primers, foundation, concealer, puder, bronzer, serum, mist och boosters…

Okej, ja, jag hajar att man inte har allt det där samtidigt men allvarligt talat, det måste bli sjukt kladdigt! Och att hångla med nån med så mycket skit i ansiktet… eh… rätt så otrevligt kan jag tänka mig.

Jag har använt CC-kräm ett par gånger men nä, min hy blir fnasig och rynkorna djupare. Primers fattar jag inte grejen med, har provat en gång och märkte ingen skillnad.

Jag får vara helt ärlig och säga att jag inte fattar grejen alls.

Kommentarer till: "Kladd" (5)

  1. Nemos matte sa:

    Inser hur lätt jag har det som bara använder fuktighetskräm och mascara… 😆

    • Visst går det fort på morgnarna då? Jag kör med ögonkräm, vanlig hudkräm och så mascara, klart! 🙂 Ibland får jag för mig att piffa till det lite och använder en kajal i nån käck färg (älskar Make Up Stores pennor, finns hur många färger som helst!)

  2. Jag är en sån som tycker att man ska kunna använda en och samma kräm till typ allt. Har hittat en bra oparfymerad handkräm med karbamid som jag smörjer händer, fötter, armar, ben…. Ja, you name it, med! Fast inte i ansiktet dock. Där smörjer jag mig sällan, använder återfuktande rengöringsprodukter istället.

    • Propyless funkar på hela kroppen även i ansiktet, den använder jag på kvällen.
      Det vore smutt med en kräm som var ”smart” liksom. Som tog bort rynkor, återfuktade huden och mjukade upp fotsulor och gjorde att man doftade typ hallontårta. Det vore nåt. 🙂

  3. ullebengtsson sa:

    Jag klarar inte rynkkrämer, det blir för starkt!

Kommentera

