Gilla läget

Joråsatte…

Dr Bra ringde igår och jag kunde delge honom min lösning på tröttproblemet. EDSen är den stora boven. Det finns tydligen något som heter postinfektuös trötthet (eller ”asteni” på läkarspråk) och det tillståndet kan hålla i sig i flera månader tydligen (veckor/månader/år… det beror helt på vilken källa en tittar på så, gilla läget)

Han gör fortfarande skäl för sitt namn. Vi diskuterade och kom fram till att vi skulle höras efter årsskiftet för att kolla läget och eventuellt skicka mig till smärtkliniken. Jag började ju känna mig piggare men så åkte jag kommunalt och är således på väg att bli förkyld igen.

Det är, faktiskt, sjukt jobbigt att vara så här trött. Jag blir trött av att vara trött eftersom kroppen måste jobba hårdare med att gå, stå, sitta och använda hjärnan…

Har inte kommit mig för att nämna sjukskrivning för Dr Bra, mest för att jag inte har råd att vara sjukskriven. Gilla läget, bryt ihop, kom igen, kämpa på, far åt helvete.

Fnissar lite åt mig själv. Smärtan i skuldrorna gör att jag slutar direkt. Letar fram en Citodon för att kunna fortsätta jobba. En halv bara. Så är det. Gilla läget. För samhället hatar sjukskrivna människor, det finns liksom ingen nytta med de, de bara kostar pengar och belastar samhället….

Det känns så i alla fall. Det finns ingen hejd på hatet mot sjuka ibland. Det är tragiskt att samhället ser ut så nu. Ingen solidaritet, ingen empati, ingen jävla hyfs.

Äh. Sidospår. Jag är trött. Jag är dessutom ganska less på mitt jobb just nu. Eller ja, de som sitter högre upp i organisationen. De pissar helt enkelt på sina anställda. Så enkelt är det. De ser också bara pengar. Sen att personalen går in i väggarna, det är skitsamma, det är bara byta ut mot någon ny, som dessutom gör det för lägre lön.

Muntert så det förslår va? 😆

Jo. Men ibland är livet så. Jag vet, jag gillar läget jäkligt ofta, men ibland måste jag gnälla av mig lite.

(Åh! Hittade en smula choklad!)

Så. Nu känns det bättre. 🙂

Dessutom är det –

  1. En dag närmare fredag
  2. Snart lunch
  3. Kycklingklubbor och ris i min lunchlåda
  4. Snart bara halva dagen kvar
  5. För jäkla bra att Spotify tipsar om band eftersom jag då hittade Saliva (mmm, jag vet… namnet… men men)
Kommentarer till: "Gilla läget" (4)

  1. En smärtklinik kan man åka till även om man mår bättre ibland. Din smärta kommer väl tillbaka och då kan du ha en hel del verktyg att ta till… Jag tror att ju tidigare du kommer dit, desto bättre?!
    Ville egentligen bara skriva att jag läser allt du skriver men jag orkar liksom inte kommentera. Inte i någon blogg. Jag är en slökossa 😉
    Klart du ska gnälla av dig!
    Massor med kramar och ät choklad för tusan! Det ska jag strax göra

    • Ja, jag ska be honom att inte skicka mig till den som hävdade att jag hade fibromyalgi, hon lyssnade inte ett skit på vad jag sa.
      Mamma föreslog något som heter Mediyoga, ska testa det och se vad som händer haha!
      Hehe! Jag gör likadant ibland 🙂
      Jepp! Mer choklad åt alla! Kraaaaaaaaam!

  2. ullebengtsson sa:

    Man får faktiskt bli irriterad och less på omänskliga attityder hos arbetsgivare. Kram.

Kommentera

