Sov gott

Ja, alltså jag sover ju som bekant alldeles utmärkt om nätterna. Utom just natten mellan lördag och söndag. Den var ett undantag.

Helsicke så dåligt jag sov!

I tidigare inlägg har jag ju skrivit om mina drömmar och även de ”verkliga” mardrömmar jag haft. De där där jag är mellan vaket och sovande tillstånd, när jag upplever att jag är vaken och känner hur någon sätter/lägger sig i sängen och tar i mig. Obehagligt.

Det brukar vara det i alla fall.

Men lördagnatten. Jag hade svårt att sova. Vaknade av att jag hade ont ett par gånger och jag var tydligen orolig i sömnen. Vaknade igen av att jag hade ont och var orolig och det var då jag kände det. En vänlig själ (typ mormor eller Katta, det kändes som en kvinna i alla fall) stoppade om mig i sängen och kysste mig ömt på håret. ”Sov nu”. 

Somnade om och vaknade på morgonen.

Mysko. Brukar ju bli rädd när jag har såna där episoder av ”verkliga” drömmar, men inte nu. Kände mig enormt trygg.

Som sagt, mysko. Jag har till och med mejlat och frågat en sån där ”drömexpert” hur det kan komma sig att jag har såna drömmar men han kunde inte svara på det…

Snacka om att jag är unik haha!

Eller är det fler som har såna drömmar? Doooo tell!

Kommentera

